10 Błędów SEO, Których Chcesz Uniknąć Używając WordPress-a

WordPress zasila ponad jedną czwartą internetu. Co czwarta strona internetowa, zbudowana jest na WordPress-ie.

Jeśli chodzi o optymalizację dla wyszukiwarek (SEO), WordPress jest jedną z najlepszych platform dla początkujących jak i zaawansowanych. Więc jeśli myślisz o budowie serwisu z myślą o SEO od początku, prawdopodobnie chcesz iść z WordPressem. Ale to nie znaczy, że będzie to łatwe. Unikaj tych błędów w WordPress SEO i będziesz na dobrej drodze do większej widoczności w SERP-ach.

1. Ustaw poprawną Strefę Czasową strony

Za każdym razem, gdy tworzysz nową witrynę WordPress, jedną z najbardziej pomijanych opcji jest wybranie strefy czasowej w obszarze Ustawienia > Ogólne.

Jeśli kiedykolwiek ustawisz swoją witrynę, aby zaplanować publikowanie postów w określonym czasie, będziesz mieć zimne przebudzenie, gdy zauważysz swój artykuł nie został opublikowany we właściwym czasie. Jeśli nie ustawisz prawidłowo strefy czasowej, może się tak zdarzyć, dlatego upewnij się że masz ta opcje ustawioną odpowiednio. Ta korekta zapewnia, że Twój blog tworzy odpowiednią treść, we właściwym czasie.

Wordpress ustawienia strefy czasowej

2. Skonfiguruj cele w Google Analytics

Mierzenie wyników to sposób, w jaki możesz stwierdzić, czy Twoje kampanie SEO były udane, czy też spotkała Cię porażka. Możesz zwiększyć ruch organiczny nawet do 10 milionów odsłon miesięcznie, ale co z tego, jeśli odwiedzający nie kupią Twoich produktów, nie zainwestują w Twoją usługę lub nie wykonają czynności, które przyniosą ci zysk, no cóż, wtedy będziesz miał kłopoty…

Kiedy ktokolwiek wykonuje działanie, które prowadzi do uzyskania przychodu, np. Dołączenie do listy e-mailowej lub rejestracja nowego klienta, przekierowuję ich na stronę z gratulacjami (domena.pl/gratulacje). Następnie możesz użyć celów Google Analytics, aby zmierzyć, ile osób trafiło na te strony, a także ilu z nich pochodziło z organicznych wyników wyszukiwania.

Teraz możesz zmierzyć konwersję swojego ruchu organicznego. Oznacza to, że możesz wprowadzić zmiany niezbędne do poprawy wyników finansowych.

3. Skonfiguruj zakładkę Społeczności w Yoast SEO

Chociaż sygnały społecznościowe nie mają dużego wpływu na ranking, nie ma debaty, że media społecznościowe mogą pomóc przyciągnąć użytkowników do Twojej witryny. Dlatego chcesz, aby jak najwięcej osób kliknęło Twoją treść.

Oznacza to, że Twoje treści najlepiej wyglądają, gdy są udostępniane w sieciach społecznościowych. Musisz mieć pewność, że masz zaimplementowane dane strukturalne dla Facebooka oraz innych sieci społecznościowych.

Wtyczka Yoast SEO może zrobić to wszystko za pomocą kliknięcia kilku przycisków.

dane strukturalne open graph protocol

Aby włączyć dane strukturalne dla Facebooka, po prostu włącz go w ustawieniach Yoast. Następnie możesz poinformować Facebooka który obraz domyślnie ma zostać użyty, kiedy artykuł zostanie udostępniony.

Wordpress SEO udostępnianie na Facebooku

4. Skonfiguruj i zgłoś do indeksu mapę XML witryny

Mapa witryny XML to prawie cała lista wszystkich postów, stron i fragmentów mediów w Twojej witrynie. Prześlij ją do Google za pośrednictwem Google Search Console, aby poinformować Google o wszystkim, co chcesz zindeksować.

Możesz utworzyć mapę witryny za pomocą wtyczki Yoast SEO, w sekcji SEO> Mapy strony XML. Upewnij się, że ją włączyłeś i możesz wyświetlić mapę swojej witryny za pomocą poniższego linku.

Wordpress SEO mapa witryny XML

Na koniec musisz przesłać tę mapę witryny do Google Search Console.

5. Ustaw SEO przyjazne odnośniki URL

Google uwielbia przekazywać użytkownikom treści przyjazne dla użytkownika. Oznacza to, że nawet twoje bezpośrednie odnośnili będą odgrywać pewną rolę w rankingu twoich stron (oraz w ich współczynniku klikalności).

W obszarze Ustawienia> Bezpośrednie odnośniki zawsze wybieraj opcję, w której link bezpośredni będzie zawierał niektóre słowa kluczowe zawarte w poście (zazwyczaj w znaczniku H1). Najprościej, wystarczy wybrać opcję nazwa wpisu.

Uwzględnienie dnia lub miesiąca w linkach bezpośrednich może być ważne dla sposobu, w jaki Google wyświetla Twoją witrynę, więc możesz rozważyć użycie opcji dzień i nazwa lub miesiąc i nazwa.

ustawienia bezpośrednich odnośników wordpress

6. Umieść odnośnik do strony głównej w stopce

To bardzo proste,  i zarazem zaskakujące, że tak wielu ludzi o tym zapomina!

Każdy ma nazwę swojej strony internetowej lub firmy w stopce, więc dlaczego nie połączyć nazwy lub loga, ze swoją stroną główną za pomocą linku z anchorem! Pomoże to w wewnętrznej strategii linkowania, a także pomoże Google rozpoznać Twoją witrynę za pomocą branżowego anchoru.

Wykonanie tego nie spowoduje, że Twoja strona będzie rosła w rankingach, ale zdecydowanie jest to najlepsza praktyka.

7. Dodawaj wartościowe treści systematycznie

Publikowanie większej ilości treści daje użytkownikom powód do regularnego odwiedzania Twojej witryny. Pomoże Ci to również uzyskać wyższą pozycję w rankingu dla większej liczby słów kluczowych, co oznacza więcej okazji do uzyskania widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google oraz przyciągnięcia większej liczby kliknięć i ruchu.

Google chce nagradzać witryny, publikujące świetne treści, które zadowolą użytkowników. Jeśli nie publikujesz regularnie treści, mniej osób odwiedzi Twoją witrynę, a Google rzadziej będzie ją  indeksować.

8. Aktualizuj nieaktualne treści regularnie

Gdy ludzie znajdą Twoje treści za pomocą wyszukiwarki, ale po kliknięciu odkrywają, że są nieaktualne, natychmiast klikną przycisk wstecz i szukają innej witryny, która odpowie na ich pytanie lub pomoże im osiągnąć cel. Google zauważy to i może odliczyć tę część treści, jeśli wydaje się, że nie zapewnia wartości wyszukiwarkom.

Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać starsze treści w swojej witrynie i sprawdzać, czy są aktualne. Upewnij się, że treść jest odpowiednia dla dzisiejszych czytelników i że dbasz o odwiedzających. (Możesz sprawdzić strony z potencjalnie nieaktualną treścią, sprawdzając statystyki w poszukiwaniu stron z niskim czasem spędzonym w witrynie i wysokim współczynnikiem odrzuceń).

9. Monitoruj uszkodzone i nieaktywne linki

Google lubi czytelne strony internetowe. Oznacza to, że chcesz, aby wszystkie Twoje linki były aktualizowane i unikały wskazywania użytkowników na strony zawierające błędy 400 lub 500.

Aby zautomatyzować ten proces, po prostu zainstaluj Broken Link Checker. Otrzymasz e-maile z powiadomieniami, gdy linki zostaną zerwane, dzięki czemu możesz naprawić je w czasie rzeczywistym.

monitorowanie uszkodzonych linków

10. Zaimplementuj Schema.org Simple Schema Markup

Większość stron internetowych w ogóle nie używa znaczników danych strukturalnych, aby wpływać na sposób wyświetlania ich stron w wynikach wyszukiwania.

Nie wpływa to negatywnie na rankingi, ale może mieć ogromny wpływ na współczynnik klikalności w wyszukiwarce Google.

Nawet wprowadzając proste oznaczenia Schema Aggregate Rating w formie gwiazdek, aby pokazać wyszukiwarkom Google, w jaki sposób zawartość witryny, może skłonić ludzi do kliknięcia Twojego wyniku, zamiast konkurencji, która plasuje się lepiej niż ty z powodu 5-gwiazdkowej oceny.

zastosowanie danych strukturalnych w formie oceny gwiazdek

Podsumowanie

Jeśli chcesz zbudować witrynę internetową i rozwijać jej ruch przy użyciu SEO, WordPress to świetny sposób na start! Po prostu upewnij się, że unikniesz tych typowych pułapek i będziesz przestrzegał się najlepszych praktyk. Jeśli możesz zrobić te dwie rzeczy, wkrótce zaczniesz dostrzegać pozytywne wyniki.

Jeśli Twoja witryna nie jest dobrze widoczna, słabo dostępna dla użytkowników i słabo wypada w rankingach w wyszukiwarkach, sprawdź, czy nie popełniono jednego z tych typowych błędów SEO dla WordPress-a. Kompleksowa optymalizacja strony, wyeliminuje nie tylko powyższe, ale także setki innych potencjalnych problemów z Twoją stroną.