5 Porad SEO, jak Konkurować z Wielkimi Markami E-Commerce

Jedna z najbardziej frustrujących rzeczy w branży SEO dla e-commerce to konkurowanie z dużymi markami. Dużymi platformami e-commerce, takimi jak Allegro czy Ceneo, którzy zaopatrują prawie wszystko i zajmują najwyższe pozycje w rankingu SERP dla niemal każdego wyszukiwanego hasła.

Jako mały detalista, nie można zaprzeczyć wpływowi, jakim dysponują duże marki i dlaczego są szczycie wyników wyszukiwań, natomiast jeśli chodzi o sprzedaż (o ile naprawdę masz właściwe produkty po właściwej cenie), łatwo jest się poddać i po prostu założyć, że nigdy nie będzie możliwe przeskoczenie dużych marek oraz wyparcie ich z  najlepszych miejsc wyników wyszukiwania. Ale nie musi tak być!

Jedną z najczęstszych dyskusji prowadzonych między Specjalistami SEO a właścicielami sklepów e-commerce jest cała koncepcja oferty. Mniejsze sklepy zazwyczaj oferują szerszą gamę produktów (wysokiej jakości) w określonej niszy, często o znacznie lepszym poziomie usług. Są ekspertami w swojej dziedzinie, ale duże marki wyprzedzają ich i „kradną” sprzedaż.

Z pewnością jest możliwe promowanie Twojego biznesu na szczyt SERP ponad tymi markami, wystarczy, że zrozumiecie, dlaczego są oni w rankingu na tak wysokich pozycjach.

Duże marki robią SEO w inny sposób niż reszta z nas

Ważne jest, aby wiedzieć, że w wielu przypadkach duże marki decydują się na kampanie SEO w nieco inny sposób niż większość sklepów e-commerce. Czemu? Ponieważ korzystają z domen z wypracowanym bardzo wysokim autorytetem DA (ang. Domain Authority).

Takie marki jak Allegro, Ceneo, i inne marki oraz sklepy internetowe podobnego kalibru są regularnie promowane nie tylko online, ale także w telewizji i prasie.

Oznacza to, że łatwiej jest im pozycjonować nawet najbardziej konkurencyjne warunki, niezależnie od tego, czy przestrzegają optymalizacji w kategoriach:

  • Zoptymalizowany tag tytułowy
  • Zoptymalizowany nagłówek H1
  • Struktura najlepszych praktyk adresów URL
  • Zoptymalizowana zawartość strony
  • Wysokiej jakości linki prowadzące bezpośrednio do strony rankującej.

To, czego te duże marki nie mają, to jednak niszowe trafności. Można to po prostu udowodnić, patrząc na autorytet domeny, oraz na trafność witryn rankingowych w SERP.

Jeśli przeprowadzimy wyszukiwanie [wózki dziecięce], zobaczymy dwa najlepsze wyniki rankingu:

jak niszowy sklep internetowy może prześcignąć znane marki

Tutaj sam w sobie jest przykładem mniejszej marki przewyższającej Allegro.

Jeśli spojrzymy na autorytet domeny (DA) w Moz Open Site Explorer dla tych dwóch adresów URL, zobaczymy:

  • babyland.pl: Moz DA 34
  • allegro.pl: Moz DA 82

Sądząc po samym DA, Allegro powinno znaleźć się na pierwszym miejscu – ale tak nie jest!

Czemu? Ponieważ strona rankingowa Allegro, jest ogólną kategorią wózków dla dzieci, a nie dedykowanym sprzedawcą wózków dziecięcych, takim jak babyland.pl

Duże platformy sprzedażowe, takie jak Allegro, oferują setki tysięcy produktów; od gadżetów po artykuły spożywcze i wszystko pomiędzy.

Mogą one posiadać wysokie pozycje w rankingu w dosłownie każdej kategorii produktowej jaką oferują, jednak jak pokazuje powyższy przykład, przy odpowiedniej strategii, specjalistyczny sprzedawca może wyszukać, realną okazję do stworzenia sklepu niszowego, który przewyższa zawsze wielkie marki przy każdej okazji – budując sklep który wyszukiwarki uznają za autorytet w danej branży.

Co możesz zrobić, aby uzyskać przewagę nad tymi dużymi markami?

1. Przestań koncentrować się na złych słowach kluczowych

Jako duża marka możesz uciec z pogoni za głównymi hasłami z dwóch głównych powodów:

  • Masz znacznie większą szansę na ranking w najlepszych miejscach na podstawie autorytetu domeny.
  • Jako znana nazwa wygenerujesz wyższy CTR i współczynnik konwersji niż w przypadku mniejszego, nieznanego sklepu.

Jako mniejszy sklep e-commerce, skupianie wysiłków na grze na wymagających warunkach jest niebezpiecznym posunięciem i często prowadzi do niczego oprócz rozczarowania.

Ważne jest, aby zrozumieć, że w przypadku domeny z niższym autorytetem, zajmie to trochę czasu, aby uzyskać pozycje w pobliżu pierwszej strony SERPów, aby tym samym uzyskać konkurencyjne warunki do sprzedaży, nawet jeśli stworzysz fantastyczną witrynę z dużym naciskiem na treści, która emanuje trafnością. Tak właśnie działa SEO i niewiele można zrobić poza kontynuowaniem rozwijania strategii i ciągłego rozwoju.

W wielu przypadkach będziesz potrzebować co najmniej roku, by znaleźć się w czołówce na konkurencyjnych warunkach. I nawet wtedy będziesz musiał przydzielić dużo zasobów.

Z drugiej strony, koncentrując się na słowach kluczowych o długim ogonie, masz szansę znacznie przewyższysz duże marki i uzyskać wyższy współczynnik konwersji; obie rzeczy, które są muzyką dla uszu mniejszych sprzedawców.

frazy long tail, długi ogon oraz seo

2. Przestań używać domyślnych opisów produktów

Używanie opisów produktów producenta towaru jest kiepską praktyką. Z pewnością nie będziesz czerpać korzyści z SEO w ten sposób.

To tutaj musisz zrozumieć, że nie zawsze fizycznie możliwe jest, aby duże marki przeredagowały każdy opis produktu, aby zapewnić jego wyjątkowość i unikalność. W przypadkach, w których istnieją setki tysięcy produktów, zajęłoby to nawet dużemu zespołowi osób bardzo dużo czasu na stworzenie takowych opisów.

To właśnie tutaj, jako niszowy sprzedawca, możesz naprawdę zyskać na popularności.

Nie daj się skusić na użycie opisów produktów dostarczonych przez producentów. Zasadniczo wykorzystaj je jako bazę, ale zainwestuj czas i zasoby, aby je przeredagować.

Sprawdź, w jaki sposób możesz dodać wartość i zaprezentować treść w sposób inny niż oryginalnie. Być może możesz dołączyć widok produktu 360 stopni obok galerii zdjęć, a także stworzyć przewodniki zakupowe dotyczące danego produktu, filmy wprowadzające oraz instruktażowe też cieszą się niesamowitą popularnością w obecnych czasach. Nie zapominaj tylko o pisemnej treści, ponieważ będzie Ci ona potrzebna w formie opisu produktowego.

Sprawdź ten przykład: Apple iPhone 6s z mall.pl:

zduplikowany opis porduktu

Na pierwszy rzut oka wydaje się absolutnie w porządku. Ale wystarczy wyszukać ten sam tekst i co zobaczymy:

wyszukiwanie domyślnym opisem produktowym

Ten sam opis, posiada 19 innych sklepów online. Mall.pl nie są jedynymi używającymi tego samego opisu produktu.

Nie wpadnij w tę pułapkę. To może zająć trochę czasu i może to kosztować, aby napisać unikalne opisy dla całego asortymentu, ale jest to jedna z tych rzeczy w które warto zainwestować.

Jeśli walczysz o zasoby, zacznij od 20 najlepszych produktów i przepisz ich opisy. Będziesz miał wtedy niemalże gwarantowane, że pokażesz się w wynikach, oraz aby przekonać czytacza do wejścia na Twoją stronę.

3. Zmień strony kategorii w szczegółowe strony informacyjne

Twoja kategoria i podkategorie to szansa na poinformowanie potencjalnych klientów. Nikt nie chce czytać od 50 do 100 słów na temat patelni.

Pomyśl o sposobach, dzięki którym możesz zwiększyć wartość dodaną dla użytkowników dzięki dogłębnej, angażującej treści w podstawowych kategoriach.

Czy masz przewodniki dla kupujących, które możesz zaprezentować na swoich stronach kategorii? Być może mógłbyś zaprojektować mini-infografikę lub inne wizualizacje, które wizualnie zademonstrują produkt (y)?

Zastanów się nad intencją każdego użytkownika i tym, co spodziewają się zobaczyć po przejściu z wyników wyszukiwania na twoja stronę, następnie dostarcz im to. Staraj się tworzyć najlepsze strony kategorii w swojej niszy.
W tym przypadku, ponownie potrzeba czasu i zasobów, ale kiedy dokonasz inwestycji, zobaczysz gwarantowany zwrot.

4. Myśl nietuzinkowo przy tworzeniu kampanii marketingu treścią

Duże marki prawie zawsze muszą przekazywać kampanie content marketingowe przez wiele warstw biurokracji, co w wielu przypadkach prowadzi do utraty innowacyjnych koncepcji po drodze.

Nie zapominaj, że marketing treścią nie jest reklamą.

Nie musisz tworzyć każdej kampanii związanej z treścią wyłącznie wokół swoich produktów. W rzeczywistości, jeśli to zrobisz, najprawdopodobniej ograniczysz zasięg. A jeśli treść zostanie wyprodukowana dla celów budowania linków, stracisz zainteresowanie czytelników.

Jeśli jesteś małym detalistą działającym w niszy mody damskiej, jako przykład, prawdopodobnie będziesz mieć problemy z uzyskaniem dużej siły przyciągania pod względem linków i zasięgu z topowych publikacji, po prostu wypychając przewodniki stylu przez cały dzień. . Czemu? Ponieważ dziennikarze mogą z łatwością tworzyć je samodzielnie. Czy naprawdę zamierzają się z Tobą łączyć, skoro tak łatwo jest zacząć od zera? Prawdopodobnie nie!

Kampanie dotyczące oceny produktu / oddziaływania w tej przestrzeni powinny generalnie zawierać link nofollow, który nie przekazuje mocy dla SEO, więc nie jest to realistyczny plan skalowania linków.

Myśl nieszablonowo. Poświęć czas na wymyślenie świetnej koncepcji i przekształć ją w coś, co jest wciągające, na tyle że dziennikarze i wydawcy nie będą w stanie szybko go odtworzyć.

Jednym doskonałym przykładem myślenia poza pudełkiem jest porównanie, Ty kontra Kardashianie.

Nie jest to bezpośrednia reklama, ale idealnie pasuje do rynku docelowego sklepu e-commerce za kampanią; stylowa odzież dla współczesnych kobiet.

5. Użyj swoich najlepszych ludzi jako aktywów do budowania linków

Zasoby możliwe do podlinkowania nie zawsze muszą być treścią, pomimo tego, co wielu by powiedziało.

W rzeczywistości, jeśli pracujesz przy niewielkim budżecie, tworzenie treści może być czasochłonne i kosztowne. Niektórzy mogą ci powiedzieć, że będziesz walczył o budowanie linków bez tworzenia treści i chociaż jest w tym trochę prawdy, zwłaszcza jeśli chcesz skalować, istnieją inne sposoby.

Jako marketer współpracujący z mniejszym sprzedawcą, istnieje duża szansa, że masz bezpośredni dostęp do mózgów firmy. Eksperci branżowi. Dyrektorzy z wieloletnim doświadczeniem.

Te osoby mogą być Twoim najlepszym atutem i na pewno pomogą Ci zdobyć linki.

Dziennikarze są często mocno popychani na czas, ale zawsze muszą poprzeć swoje artykuły fachowymi poradami i wskazówkami. Poświęć trochę czasu na budowanie relacji z kluczowymi wydawcami i dziennikarzami w swojej niszy i zaoferuj swoim ludziom dostęp do eksperckich komentarzy.

W większości przypadków wystarczy krótka rozmowa telefoniczna lub e-mail, aby podać ofertę. Zazwyczaj okazuje się, że prośba o link w podziękowaniu za wkład nie stanowi żadnego problemu.

Zawsze najlepiej jest rozwijać te relacje bezpośrednio i przez pewien okres czasu.

Podsumowanie

Ponad wszystko; nie trać koncentracji. Nie można zaprzeczyć, że potrzeba czasu, aby wyeliminować duże marki z najlepszych miejsc w SERPach, jednak jest to z pewnością możliwe, wystarczy pomyśleć nieco poza standardowymi koncepcjami i pamiętać, że te firmy robią SEO trochę inaczej niż reszta z nas .

Wielkie marki walczą o zwinność w ten sposób, więc bądź gotów, kiedy nadarzy się okazja, a przekonasz się, że nie jest zbyt trudno być regularnie wymienianym jako istotny wynik, w pośród tych kluczowych graczy w branży.