5 Prostych Wskazówek, jak Poprawić Widoczność Lokalną

Jeśli stosujesz strategie SEO przez dłuższy czas, wiesz jedno: SEO zmienia się cały czas. Jeśli chodzi o lokalne SEO, ważniejsze niż kiedykolwiek jest optymalizowanie strategii SEO zarówno on-site jak i off-site, pod kątem potencjalnych klientów którzy mogą poszukiwać Twojej lokalnej firmy. Konkurencja na rynku lokalnym rozgrzewa się, więc jeśli jeszcze nie jesteś na szczycie lokalnych rankingów w swojej branży, możesz zostać daleko w tyle.

Oto pięć solidnych metod pozycjonowania lokalnego, których możesz użyć, aby pomóc Twojej firmie osiągnąć wyższą pozycję w obszarze lokalnych haseł wyszukiwania.

1. Tagi tytułowe oraz opisowe wciąż maja znaczenie

Znaczniki meta title oraz meta description to elementy kodu HTML, które możesz dostosować, aby odzwierciedlały treść Twojej strony internetowej. Tekst tytułu i znaczników opisu jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Pomyśl o tych znacznikach jako „mini-reklamie”, którą musisz dokładnie przygotować.

tagi meta title oraz meta description

W ubiegłym roku Google zwiększyło szerokość głównego obszaru wyników wyszukiwania do 600px. W związku z tym ogólnie akceptowalna długość tagów tytułu wynosi od 50 do 60 znaków, a znaczniki opisu mogą składać się z około 160 do 200 znaków. W tym roku, Google ponownie zwiększyło limit dopuszczalnych znaków aż do 320 znaków. Skorzystaj z tej przestrzeni i korzystaj z niej mądrze – oraz upewnij się, że czy Twoje tytuły i opisy nie zostały odcięte w wynikach wyszukiwania.

Tworzenie świetnych tytułów i opisów jest uważane za sztukę w świecie SEO. W morzu konkurencyjnych wyników wyszukiwania, jeśli te teksty nie są unikalne, atrakcyjne i sprecyzowane, ucierpi na tym współczynnik klikalności (CTR). Dodatkowo jedno dodatkowe słowo lub nawet jeden dodatkowy znak, może odciąć twój tekst od przerażających trzech kropek (…). Może i nie powoduje to prawdziwej tragedii, ale na pewno wygląda na nieprofesjonalnie, szczególnie gdy pojawia się w środku zdania, co sprawia, że tytuł lub opis są mniej efektowne.

Wnioski? Znaczenie oraz wygląd opisów są bezcenne, oraz każdy znak ma znaczenie, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć jakościowe opisy:

  • Nigdy nie marnuj miejsca na nazwy stron, które nie dostarczają przydatnych informacji.
  • Jeśli chcesz dotrzeć do lokalnych klientów, podaj nazwę miasta, w którym działa Twoja firma i / lub dzielnicę, w którym oferujesz swoje lokalne usługi, np: mechanika samochodowa Warszawa śródmieście.
  • Skoncentruj się na użyciu jasno skierowanego słowa kluczowego i starannie umieść to słowo kluczowe tak blisko początku tagu, jak to tylko możliwe.

Pamiętaj, że jeśli Twoja firma pojawia się w wynikach wyszukiwania, masz jeden strzał, aby szukający kliknął Twój link. Nie zmarnuj tej szansy, wprowadzając opisy, które nie pomogą przekonać szukającego, że to własnie w Twój link powinien kliknąć.

2. Lokalne katalogi firm oraz citations

Według Google około czterech na pięciu konsumentów korzysta z wyszukiwarek do przeprowadzania lokalnych wyszukiwań. Jednak wiele małych i średnich firm nie zgłosiło nawet ani jednego lokalnego wpisu o swojej działalności lokalnej, co jest ogromną niewykorzystaną szansą.

Ważne jest, aby Twoja firma była poprawnie i konsekwentnie wpisywana do najlepszych internetowych katalogów biznesowych, z utrzymaniem jednolitej formy wpisu, oraz ukazywała się w wzmiankach o firmie (ang. citations). Będziesz również chciał znaleźć szanowane katalogi lokalne, aby Twoja firma była odnotowana w lokalnych spisach.

Ważne jest również podanie nazwy firmy, adresu i numeru telefonu (NAP – ang. name address phone) w głównych lokalnych katalogach firm. Zawsze upewnij się, że NAP Twojej firmy jest zgodny na przestrzeni wszystkich wpisów. Rozbieżności, takie jak błędy pisowni, skróty, brak nazwy i nieprawidłowy numer telefonu mogą wywołać spustoszenie, gdy Google nie będzie w stanie określić, które informacje o Twojej firmie są poprawne. Jeśli Google nie jest pewien, który NAP jest prawidłowy, może wyświetlać nieprawidłowe informacje lub w ogóle nie wyświetlać Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.

3. Google Moja Firma, stwórz i optymalizuj

Google Moja Firma jest uważana za katalog, ale jest to szczególny katalog, więc zasługuje na własną sekcję. Bardzo ważne jest, aby lokalne firmy, posiadały wizytówkę Google Moja Firma. Wizytówka w Google Moja Firma jest bezpłatna, i może zapewnić Ci niesamowitą ekspozycję, jeśli dodatkowo Twój wpis jest wystarczająco zoptymalizowany, ma szansę by pokazać się w lokalnej paczce Google (ang. Google Local Pack):

Google moja Firma w Mapach Google

Aby odebrać swoją stronę Google Moja Firma, odwiedź stronę www.google.pl/intl/pl/business/. Po rejestracji, nastąpi proces weryfikacji, w którym Google prześle pocztówkę z kodem PIN do fizycznej lokalizacji Twojej firmy. (Nie dopuszcza się żadnych skrzynek pocztowych). Po prostu zaloguj się i wprowadź PIN, aby zweryfikować swoją firmę.

Ten proces weryfikacji jest konieczny, ponieważ Google chce potwierdzić, że lokalizacja Twojej firmy jest prawidłowa oraz, że faktycznie jesteś właścicielem firmy. Pamiętaj, że zgodnie z warunkami korzystania z usługi Google tylko właściciel firmy może zgłosić prawa do strony GMF. Jeśli pracujesz z agencją marketingu cyfrowego nad swoimi działaniami SEO, możesz im przyznać uprawnienia do zostania menedżerem strony – w ten sposób pozostaniesz pod kontrolą swojego wpisu, jeśli zerwiesz swoje stosunki z agencją.

Następnym krokiem jest zoptymalizowanie swojej wizytówki GMF solidnym opisem, kategoriami, godzinami pracy, akceptowanymi rodzajami płatności i tak dalej. Chcesz również przesłać logo i zdjęcia swojej firmy, produktów lub usług. (Ogólnie zaleca się przesłanie co najmniej trzech zdjęć).

Wypełnij w pełni każdą odpowiednią sekcję, aby Twój wpis był kompletny. Jeśli prowadzisz działalność usługową i nie masz lokalizacji, której klienci lub klienci mogą odwiedzić, nie martw się; możesz ukryć swój adres fizyczny podczas konfigurowania wizytówki Google Moja Firma.

Jak wspomniano powyżej, Bing ma również podobną stronę dla lokalnych firm o nazwie Bing Places for Business. Jednakże nie jest ona dostępna dla Polskich przedsiębiorców, tak więc musimy jeszcze poczekać aby umieścić firmę również w lokalnym katalogu Bing.

4. Opinie i recenzje o firmie mają duże znaczenie

Firmy w końcu zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne są opinie online od klientów. Zgodnie z ostatnią ankietą 84 procent osób wierzy w opinie online tak samo jak w osobistą rekomendację, a siedmiu na dziesięciu klientów wystawi opinię o firmie, jeśli zostanie o nią  poproszony.

wizytówka Google Moja Firma

Zawsze, nie ważne czy opinia o Twojej firmie jest pozytywna lub negatywna, odpowiedz na nią. To pokazuje, że inne osoby czytające recenzje, są świadome że Ty, właściciel firmy, dbasz o to, co myślą Twoi klienci.

Dwa miejsca, w których warto skoncentrować się na uzyskiwaniu recenzji, to strona Facebook Twojej firmy i strona Google Moja Firma. Wiele osób zwraca się do mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się, co myślą o firmie ich znajomi i rodzina, więc dobre recenzje na stronie Twojej firmy na Facebooku pomogą przyciągnąć potencjalnych klientów. Uzyskanie pozytywnych opinii na stronie Google Moja Firma ma kluczowe znaczenie, ponieważ te opinie pojawiają się w Google, gdy ktoś szuka Twojej firmy.

Wysokiej jakości, pozytywne recenzje od klientów poprawią widoczność Twojej firmy, co oznacza, że ​​te opinie mogą również zapewnić ci dobre miejsce w lokalnym pakiecie wyników wyszukiwań.

5. Zaimplementuj lokalne dane strukturalne

Strukturalny znacznik danych – często określany „znacznikiem schema.org” – można dodać do kodu witryny, aby zapewnić wyszukiwarkom więcej informacji o firmie, np. Sprzedawanych produktach, zebranych opiniach, usługach, które oferujesz i tak dalej.

Tylko 31,3 procent stron korzysta z tego znacznika – a większość z nich używa tylko podstaw. Możesz wyróżnić swoją lokalną firmę (i prawdopodobnie przewyższać konkurencję), jeśli dodasz do swojej witryny, solidnie przygotowanych, znaczniki danych strukturalnych.

Google chce, abyś używał znaczników danych strukturalnych, ponieważ pomaga to ich robotom wyszukującym lepiej określić treść Twojej witryny. Google oferuje nawet narzędzie do testowania danych strukturalnych, dzięki któremu możesz sprawdzić, czy znaczniki zostały prawidłowo zaimplementowane.

narzędzie do testowania danych strukturalnych

Google chce, abyś używał znaczników danych strukturalnych, ponieważ pomaga to ich pająkom lepiej określić treść witryny. Google oferuje nawet narzędzie do testowania danych strukturalnych, dzięki czemu możesz sprawdzić, czy znaczniki są prawidłowo zaimplementowane.

Jeśli myśl o kodowaniu Cię przeraża, możesz również użyć Markera danych Google, aby oznaczyć zawartość za pomocą myszy. (Pamiętaj, że Twoja witryna musi być skonfigurowana za pomocą Google Search Console, aby móc wykorzystać tą metodę implementacji).

To tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o lokalne SEO. Wdrożenie powyższych pięciu lokalnych metod poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania, da ci przewagę nad konkurencją. Nie zwlekaj!