Aktualizacja Algorytmu Google – 07.03.2018r

John Mueller z Google potwierdził, że aktualizacja z 7 marca nie była kierowana na witryny o niskiej jakości. Raczej miało to więcej wspólnego z trafnością treści.

Mueller ujawnił te informacje podczas Hangouta Google dla webmasterów, który odbył się 6 kwietnia.

Podczas Hangoutu padło pytanie:

Jeśli mamy witrynę, która została trafiona przez aktualizację z 7 / 9 Marca, która jest legalną witryną, generuje światowej klasy treści wysokiej jakości, uzyskując wiele linków. Teraz, po aktualizacji, inne witryny zdecydowanie niższej jakości są w rankingu przed nami … co możemy zrobić, aby to naprawić?

Po pierwsze, Mueller wyjaśnia pewne zamieszanie wyjaśniając, że większość aktualizacji algorytmów Google koncentruje się na trafności. Jeśli rankingi zostały dotknięte przez aktualizację, nie oznacza to, że treść witryny jest niskiej jakości.

Wiele witryn traci na znaczeniu z biegiem czasu, mówi Mueller, niezależnie od tego, jak wysoka jest jakość treści. Jeśli chodzi o ustalenie, w jaki sposób uczynić witrynę bardziej odpowiednią, Mueller sugeruje uzyskiwanie informacji zwrotnych od użytkowników na temat tego, co można zrobić inaczej, aby ogólnie poprawić witrynę pod kątem trafności.

Pełną odpowiedź Muellera można zobaczyć na poniższym filmie, zaczynając od 11:33 min.

W przeważającej części uważam, że może to być trudne, ponieważ wiele aktualizacji, które wdrażamy, opierają się na znaczeniu. Gdzie staramy się zrozumieć znaczenie zapytań, a nie ogólną jakość witryny.

Może to być przypadek, w którym uważamy, że twoja strona nie jest odpowiednia dla tych konkretnych zapytań. Nie oznacza to, że jest to zła witryna, ale nie jest ona odpowiednia dla tych konkretnych zapytań. To jest coś, co dzieje się z wieloma stronami z biegiem czasu. Mogą to być treści o naprawdę wysokiej jakości, ale z czasem nie są postrzegane jako istotne w ogólnym obrazie sieci.

Rozumiem, że jest to zawsze trudna sytuacja dla właściciela witryny, ponieważ chcesz dowiedzieć się, co możesz zrobić, aby wrócić do poprzednich sytuacji.

Czasami, szczególnie jeśli chodzi o trafność, nie zawsze jest tak, że zrobiłeś coś złego, co musisz zmienić, by wrócić. Po prostu wszystko się zmieniło.

Więc z jednej strony, spróbuj uzyskać opinie od użytkowników, aby dowiedzieć się, jak się czują w Twojej witrynie i spróbować uzyskać obiektywne opinie na temat tego, co możesz robić inaczej aby poprawić znaczenie treści.

Jak zawsze, przy wielu zmianach w ruchu nadal zalecam sprawdzanie wszystkich aspektów technicznych. Rzeczy takie jak: Indeksacja zawartości, czy jesteśmy w stanie właściwie indeksować twoje treści? Optymalizacja witryny, czy witryna spełnia podstawowe wymagania techniczne? itp.

Wszystkie te rzeczy mogą się zmienić w zależności od tych niewielkich zmian, które czasem wprowadzasz na stronie internetowej. Więc naprawdę podwójnie sprawdź swoją witrynę.