Jak Używać Semantycznego SEO dla Wyższych Rankingów

Co to jest Semantyczne SEO?

Semantyczne pozycjonowanie to proces budowania większego znaczenia słów używanych w twoich treściach.

Oznacza to optymalizację dla prawdziwych intencji użytkowników, a nie tylko na typowe proste zapytanie wyszukiwarki. Oznacza to, że odpowiadasz na pierwsze pytanie, a następnie natychmiast odpowiadasz na drugie, trzecie, czwarte lub piąte pytanie zaraz po tym.

Takie działanie zapewnia większą głębię zawartości i zapewnia większą wartość. Google uwielbia odsyłać szukającego na strony, na których znajdą dokładnie to, czego szukał.

Na co właściwie przekłada się semantyczne SEO?

  • Więcej szans na uzyskanie różnych rankingów słów kluczowych
  • Możliwość rankowania na dłuższy okres czasu

Mimo że rankingi słów kluczowych mogą nie być trwałe przez dłuższy czas, ruch może być.

W rzeczywistości algorytm Google aktywnie informuje nas, czego szukają, próbując dopasować wyniki do zapytań. Wystarczy spojrzeć na informacje, które Google nam przekazuje poprzez analitykę ruchu.

Możemy wykorzystać te informacje do tworzenia i dostarczania bardziej odpowiednich treści.

Jak pisać treści za pomocą semantycznego SEO?

Semantyczne pozycjonowanie polega na określeniu głębszego znaczenia, dlaczego ktoś szuka treści i strategicznego umieszczania tych elementów w treści na swojej witrynie.

Głębsze znaczenie zapytań ułatwi pozycjonowanie witryny w celu podtrzymania poprawy organicznych wyników wyszukiwania.

Zadaj sobie pytanie: kiedy użytkownik dowie się, na podstawie odpowiedzi na pytanie, jakie dodatkowe pytania wynikną z tej wiedzy i nadal będą odpowiadać na nowe zapytania w jednym poście?

Algorytm wyszukiwania próbuje również przewidzieć następne zapytanie, więc myślenie jak wyszukiwarka pomoże ci zrozumieć, co musisz zrobić.

Zacznij od tradycyjnych metod analizy słów kluczowych

Możesz użyć dowolnego narzędzia badania słów kluczowych, które Ci odpowiada. Z darmowych możemy skorzystać z narzędzia planowania słów kluczowych Google AdWords.

Wybierz temat związany z Twoją firmą lub witryną i stwórz z niego wartościowy artykuł.

Przykład: firma oferuje usługi instalacji sanitarnej. Duża część działalności obejmuje instalowanie lub serwisowanie rur w nowych i starych budynkach. Tak więc, będziesz chciał skupić się na tej koncepcji.

Jednym z bardzo cennych, szerokich terminów są „instalacje sanitarne”. Zacznijmy budować od tego miejsca.

Mój proces wyszukiwania słów kluczowych wygląda następująco:

Krótkoterminowe: instalacje sanitarne
Termin rozszerzony: instalacje sanitarne mieszkalne (oferowana usługa)
Gdy już zdecydujesz się zbudować swoją treść wokół tematu instalacji sanitarnych mieszkaniowych, musisz dowiedzieć się, jak skonstruować treść, pamiętając o semantycznym SEO.

Jakiego rodzaju problem próbujesz rozwiązać?
Jak zamierzasz rozwiązać ten problem przy pomocy swoich treści?
Kiedy rozwiążesz ten problem, w jaki sposób rozwiązujesz dodatkowe problemy, które może mieć użytkownik po zapoznaniu się z pierwszą odpowiedzią?

Jak wyodrębnić informacje semantyczne z Google

Wyszukując [instalacja sanitarna] w Google.

Co widzisz?

Skorzystaj z informacji w Google SERPs, aby utworzyć bloki konstrukcyjne postu.

Zacznij od dołu, korzystając z sekcji „Wyszukiwania podobne do:”.

Istnieje garść pomysłów, których możesz użyć do skonstruowania pełnego wymiaru treści:

semantyczne znaczenie wyszukiwania

Na podstawie tych informacji można sformułować pewne założenia dotyczące intencji klientów. Chcą wiedzieć:

  • Jaki jest koszt instalacji sanitarnej.
  • Jakie są rodzaje instalacji sanitarnych.
  • Jak wygląda proces instalacji sanitarnej krok po kroku.
  • Jak wygląda schemat instalacji sanitarnej.
  • Jakie zastosowanie ma instalacja sanitarna w domu jednorodzinnym.

Gdy połączysz wszystkie te założenia, tworzą szkielet dla treści informacyjnej i wysokiej wartości.

Teraz wystarczy utworzyć chwytliwy nagłówek, a następnie uwzględnić te założenia jako bloki w samym elemencie treści.

Semantyczne pozycjonowanie pomaga zdobyć wyróżnione snippety

Używanie SERPów do tworzenia treści jest cenne, ponieważ daje ci kierunek.

Może nawet pomóc ci w rankingu powyżej pozycji 1.

Polecane fragmenty nie są nowością w SERP i nie są również zadawane w sekcji „Ludzie również pytają”. Te sekcje są interesujące, ponieważ są częścią nowej koncepcji „pozycji zero”.

Każdy z nas chciałby uzyskać najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, teraz jest wiele okazji, aby pojawić się przed numerem jeden. (dzięki wyróżnionym kartom odpowiedzi)

semantyczne wyszukiwanie oraz pozycja zero

W powyższym przykładzie wyróżniony fragment znajduje się nad najwyższym organicznym wynikiem wyszukiwania. Towarzyszy mu obraz i ma znacznie większy tekst.

Użytkownik może nawet nie zawracać sobie głowy przewijaniem dostatecznie daleko, aby zobaczyć ranking „numer jeden”.

Wartość Semantycznego SEO

Aby naszkicować jeszcze jaśniejszy obraz, spójrzmy wstecz na to, co powiedziałem o korzystaniu z SERPs na swoją korzyść przy tworzeniu treści.

Po kliknięciu niebieskich linków w polu powiązanych wyszukiwań wygenerują one całkowicie nowe powiązane wyszukiwania:

głębia wyszukiwania semantycznego

Kilka rożnych wyszukiwań, zajmuje pierwsze miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania.

Ale każdy SERP zachowuje tę samą bogatą odpowiedź.

Czemu?

Ponieważ strona wyświetlana w polecanym fragmencie ma głębię.

Ta głębokość dotyczy różnych warstw popularnych pokrewnych zapytań.

Wartość tutaj jest oczywista:

Post może pozwolić sobie na utratę rankingów słów kluczowych dla jednego z tych zapytań i nadal utrzymywać znaczną część swojego ruchu organicznego na dłuższą metę z pozostałych fraz.

Nie możemy kontrolować, czy nasza zawartość jest klasyfikowana pod kątem naszego kierowanego słowa kluczowego, ale możemy też strategować, aby zaatakować SERP za pomocą szeregu różnych celów słów kluczowych.

Podsumowanie

Oferowanie wartości, budowanie trafności i myślenie o nowych problemach, z którymi borykają się Twoi klienci, oddzieli Twój post od wszystkich pozostałych w dłuższym okresie czasu.

Bądź najistotniejszą odpowiedzią!