Jaka jest różnica pomiędzy White Hat i Black Hat SEO?

Są szanse, że słyszałeś o hicie HBO, Westworld. Seria jest oparta na filmie z 1973 roku o tej samej nazwie, który zawiera futurystyczny park rozrywki na dzikim zachodzie, który zaspokaja mroczne pragnienia swoich bogatych gości. Jest zamieszkały przez wysoce realistyczne – i inteligentne – roboty, a ich interakcje z gośćmi pozwalają pokazać eksplorację niektórych szarych obszarów moralnych.

Wchodząc do parku goście wybierają własne stroje wraz z wyborem między białym kapeluszem lub czarnym kapeluszem – tak subtelnym ukłonem w stronę tego, czy zdecydują się zagrać bohatera czy złoczyńcę później.

Marketerzy stają przed podobnym wyborem, gdy określają swoją strategię marketingową, szczególnie jeśli chodzi o generowanie ruchu za pomocą linków zwrotnych. Podobnie jak goście, którzy wchodzą do Westworld, marketerzy muszą zdecydować się na strategie budowania linków białymi kapeluszami lub czarnymi kapeluszami, aby podnieść poziom marketingu treści.

W swojej najprostszej formie taktyka białego kapelusza kładzie nacisk na strategię zgodną z zasadami Google – w szczególności pod względem jakości treści. Taktyka czarnego kapelusza natomiast jest zupełnym przeciwieństwem, co decyduje o bardziej agresywnym podejściu, które nie obawia się łamania zasad nawet jeżeli są one niezgodne w wytycznymi Google.

Każda strategia ma swoje zalety i wady, a ten post mam nadzieje, pozwoli bliżej przyjrzeć się każdej taktyce i pomoże ci określić, czy będziesz chciał użyć białego kapelusza lub podejścia czarnego kapelusza podczas nawigacji po dzikiej, dzikiej sieci.

Co to jest Black Hat SEO?

Zacznijmy od bardziej złowieszczego z tych dwóch. Marketerzy, którzy praktykują black hat SEO, są wyrzutkami banitów Internetu, ponieważ polegają na technikach łamania reguł, by zdobyć wyższe pozycje. Niektóre strategie black hat obejmują:

  • Niepowiązane słowa kluczowe: dodawanie słów kluczowych, które nie mają żadnego związku z twoją zawartością, jest czerwoną flagą dla wyszukiwarek z powodu jej nienaturalnego wyglądu. Załóżmy, że pracujesz na stronie poświęconej kominkom. Dodanie takiego zdania, jak „Cezary Pazura użyje naszego kominka w swoim nowym domu” brzmi świetnie, ale tak naprawdę nie ma nic wspólnego z tym, jak twój produkt może przynieść korzyści twoim docelowym odbiorcom. Zamiast tego używa niespokrewnionej gwiazdy, by przynęty wyszukiwarek – duże nie.
  • Automatyzacja treści: Wszyscy możemy natychmiast rozpoznać komentarz od bota i chociaż ten tekst zawiera jedno lub dwa słowa kluczowe, które pomogą w podniesieniu rangi adresu URL, jest generowany losowo i nie ma żadnego sensu dla czytelnika i wyszukiwarki są tego świadome.
  • Strony przejściowe: są to w zasadzie fałszywe strony, które są przeładowane słowami kluczowymi, które ułatwiają wyszukiwarkom ich znalezienie. Jednak po kliknięciu automatycznie przekierowują odwiedzających na osobną stronę i dlatego są bez znaczenia.
  • Maskowanie: ta oszukańcza strategia zakłada prezentowanie odwiedzającym i wyszukiwarkom zupełnie różnych treści. Celem jest oszukanie wyszukiwarek, aby wyświetlać adres URL, gdy w przeciwnym razie nie byłby wyświetlany.
  • Niewidoczny tekst lub linki: Inną popularną techniką czarnego kapelusza jest ukrywanie tekstu lub linków w treści, aby poprawić ranking. Poprzez np: dodanie białego tekstu na białym tle, ustawienie rozmiaru czcionki na zero lub zakopanie odnośnika w małym znaku (np. Umieszczenie linku w łączniku).

Należy pamiętać, że nie przez przypadek są one nazywane technikami czarnego kapelusza. Są niezwykle ryzykowne do wdrożenia i zazwyczaj są wykrywane prędzej czy później. W związku z tym witryna może zostać zablokowana lub ukarana niższą niż dotychczas pozycją w rankingach, a w niektórych przypadkach domena może zostać całkowicie wykluczona z wyników wyszukiwania.

Więc jaka jest alternatywa?

White Hat SEO, dlaczego opłaca się być białym kapeluszem?

Marki odnoszące największe sukcesy wybierają techniki białego kapelusza w swoich wysiłkach związanych z wyszukiwaniem, ponieważ strategia koncentruje się na tym, aby Twoja strona była bardziej widoczna dzięki wysokiej jakości treści i tworzeniu linków organicznych. Poniżej znajduje się kilka sposobów na zarobienie przysłowiowego białego kapelusza:

  • Treści wysokiej jakości: dostarczanie cennych treści dla docelowych odbiorców jest zazwyczaj warte akcji i warte linkowania i udostepniania – dwa kluczowe składniki w kierowaniu ruchem. Twoja treść powinna być oryginalna, bardzo odpowiednia dla twojej niszy i nie zawiera błędów ortograficznych ani gramatycznych.
  • Efektywna strategia pozyskiwania i wykorzystywania słów kluczowych: mimo że nadziewanie słów kluczowych jest mile widziane, słowa kluczowe nadal mają wartość, gdy są prawidłowo używane. Twoja strona powinna skupiać się na zestawie odpowiednich słów kluczowych, a Ty możesz zidentyfikować najskuteczniejsze słowa, badając słowa kluczowe lub wyrażenia, które według Ciebie mogą zostać wykorzystane do znalezienia Twojej witryny. Pamiętaj, że pojedyncze słowa nie zawsze są najskuteczniejszym celem. Długoogonowe słowa kluczowe mogą być o wiele bardziej specyficzne dla danego produktu lub usługi i tym samym być skuteczniejsze w rankingu.
  • Odpowiednie linki przychodzące: Google lubi widzieć linki prowadzące do Twojej witryny, ponieważ jest to wotum zaufania. Jeśli inne witryny łączą się z Tobą, oznacza to, że masz wysokiej jakości treści, a tym samym otrzymasz nagrodę w postaci wyższych rankingów. Pamiętaj jednak, że istnieją dobre linki i złe linki, więc chcesz się upewnić, że wszelkie linki poza witryną są trafne i oferują podobne treści o wysokiej jakości.
  • Linki wewnętrzne:  Łączenie z treściami w obrębie własnej witryny jest doskonałym wskaźnikiem, że witryna ma wartość, o ile nie powoduje ich przesycenia. Dobrą zasadą są dwa lub trzy linki do głęboko zaimplementowanych stron w Twojej witrynie.
  • Opis META: opis meta twojej strony jest pierwszą parą zdań pojawiających się w wynikach wyszukiwania pod tytułem strony, a najlepsze są opisy napisane dla ludzi – nie wyszukiwarek. Innymi słowy, nie powinny być przesadzone ze słowami kluczowymi.

Uzyskanie wysokich pozycji w rankingach wymaga pracy oraz długoterminowej strategii

Podczas gdy strategie SEO dla białego i czarnego kapelusza mają wspólny cel, jakim jest poprawa widoczności witryny, używają bardzo różnych strategii. Zaletą podejścia polegającego na zastosowaniu czarnego kapelusza jest szybki, krótkotrwały sukces dzięki zwiększonemu natężeniu ruchu, ale kary Google stają się coraz bardziej wyrafinowane i mogą mieć druzgocący wpływ na twoją witrynę. Biorąc pod uwagę że „Google” to słowo, które większość z nas słyszy każdego dnia, czy naprawdę możesz pozwolić sobie na deindeksowanie?

To dlatego wielu marketerów decyduje się na biały kapelusz, wchodząc w dziki świat SEO. Chociaż rezultaty będą widoczne po pewnym czasie, strategia koncentruje się na poprawie wyników wyszukiwania dzięki wysokiej jakości treściom podczas grania w zgodzie z Google,  sprzymierzeńcem, którego nikt nie chciałby utracić.