Co to jest Marketing Internetowy?

SEM – (ang. Search Engine Marketing, tłum. Marketing w Wyszukiwarkach Internetowych), to proces który obejmuje zadania, które pomagają wyszukiwarkom takim jak Google, czy Bing, znaleźć i ocenić witrynę. Innymi słowy, to jest to, co możesz zrobić, aby upewnić się, że Twoja witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś szuka informacji na dany temat.

Marketing w Wyszukiwarkach Internetowych, obejmuje dwie główne strategie promowania witryny:

  • SEO (ang. Search Engine Optimization – tłum. optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe)
  • PPC (ang. Pay Per Click – tłum. płać za kliknięcie lub inaczej „linki sponsorowane”)

2 Główne Strategie Marketingu Internetowego

dividerdivider

SEO

SEO (ang. search engine optimization) w przypadku wyszukiwania organicznego: SEO to organiczna metoda SEM, która wykorzystuje różne techniki, aby pomóc wyszukiwarkom w zrozumieniu, czym jest Twoja witryna i strony internetowe, aby mogły one dostarczyć je do wyszukiwarki internetowej. Techniki te obejmują takie rzeczy jak używanie tytułów, słów kluczowych i opisów w witrynie internetowej i metatagach strony internetowej, dostarczanie odpowiednich treści na dany temat, używanie różnych znaczników nagłówków (np. H1-H6) oraz łączenie z wysokiej jakości zasobami online.

PPC

PPC (ang. pay per click): reklama wiąże się z opłacaniem linków sponsorowanych w wyszukiwarkach wyświetlających ofertę Twojej witryny w wynikach wyszukiwania lub obok nich. Na przykład program Google AdWords wyświetla Twoją reklamę u góry lub z prawej strony wyników wyszukiwania (lokalizacja zależy od wielu czynników, w tym od słów kluczowych i jakości reklamy). Google będzie również podawać Twoje reklamy do witryn, na których działa program Adsense. Istnieją inne rodzaje marketingu PPC, takie jak reklamy w mediach społecznościowych, np: na Facebooku. W reklamie PPC płacisz za każdym razem, gdy ktoś kliknie Twoją ofertę. Wyniki wyszukiwania płatnego różni się od organicznego wyszukiwania, ponieważ płacisz za to, że Twoja witryna lub oferta wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Którą Strategię Marketingu Cyfrowego Wybrać?

dividerdivider

Wiele osób jest świadoma, które wyniki wyszukiwania są płatne w porównaniu do organicznych i często dają pierwszeństwo możliwościom wyszukiwania naturalnego. Z drugiej strony, jeśli Twoja strona pojawia się na późniejszych stronach wyników wyszukiwania, możesz mieć więcej szczęścia przy korzystaniu z kampanii reklamowych. Ponieważ PPC kosztuje pieniądze, możesz rozważyć użycie go dla produktów, które sprzedajesz, w przeciwieństwie do promowania np: darmowego bloga czy bezpłatnej strony informacyjnej.

SEO

Chociaż nie chcesz polegać wyłącznie na wyszukiwarkach, aby przyciągnąć klientów, nie należy ich również ignorować.

Pierwszym krokiem jest użycie tytułów, słów kluczowych i opisów w kodzie źródłowym witryny tzw: metatagów. To jest to, na co wyszukiwarki zwracają uwagę, aby rozpoznać i uszeregować witrynę w wynikach wyszukiwania. Twoja strona tytułowa i treści witryny powinny zawierać frazy i słowa kluczowe, które jak najlepiej określają tematykę Twojej witryny.

Ranking witryny nie pochodzi wyłącznie z tagów tytułowych czy słów kluczowych. Google, to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, która używa tysięcy innych czynników do oceny witryn. Takie aspekty, jak aktywność w mediach społecznościowych, występowanie w innych witrynach poprzez wywiady lub blogi gościnne, a także umieszczenie witryny w zasobach na innej stronie zwiększają Twoją pozycję w oczach Google.

Jednakże, jeśli próbujesz praktykować SEO, jak to było w powszechnej praktyce przez wiele lat, opierając się na przestarzałych lub niewłaściwie wykonanych technikach, możesz bardzo zaszkodzić twojemu rankingowi.

Zatem, upewnij się, że rozumiesz SEO, zanim użyjesz go w swojej strategii marketingu w wyszukiwarkach.

Jak działa Optymalizacja pod Wyszukiwarki?

PPC

Zaletą płatnego wyszukiwania jest możliwość umieszczenia witryny na pierwszych stronach w widocznym miejscu w Google i platformach Social Media. Jednak pojawienie się jest tylko częścią procesu. Musisz utworzyć reklamę, która nie tylko prowadzi do kliknięć, ale również do sprzedaży, konwersji, której szukasz. Ponieważ płacisz za kliknięcie, a kliknięcia szybko się sumują, możesz stracić pieniądze w stosunkowo szybkim czasie. Na przykład, jeśli zapłacisz 50 groszy za kliknięcie, a 100 osób kliknie reklamę dziennie, to będzie kosztować 50 zł za dzień. Jeśli zezwolisz na wyświetlanie reklamy przez miesiąc, zapłacisz 1500 zł (50 zł dziennie pomnożone przez 30 dni) za te kliknięcia.

Chodzi o to, aby upewnić się, że płatna reklama nie tylko otrzymuje kliknięcia, ale także, że te kliknięcia zamieniają się w dochody.

Jak Reklamować się na Facebook-u?

SEO oraz PPC, Filarami Marketingu Cyfrowego

dividerdivider

SEO stopniowo ewoluowało od samodzielnej działalności do integralnej części miksu marketingu internetowego. Specjaliści SEO, Eksperci PPC, Menedżerowie SMM i SMO, powinni ściśle współpracować, aby wycisnąć maksymalny zwrot z inwestycji (ROI) z budżetu marketingowego.

W praktyce jednak, firmy koncentrują się na jednym kanale marketingu online, co finalnie skutkuje wynikami, które mógłby być znacznie lepsze. Firmy zainteresowane skuteczną promocją, powinny być świadome kiedy i dlaczego wybrać SEO i PPC oraz jak je połączyć, aby w pełni wykorzystać swoją obecność online.

Skontaktuj się z nami, w celu osiągnięcia maksymalnej skuteczności