On Page SEO – Wszystko co Musisz Wiedzieć

Rynek to hałaśliwe miejsce. W jaki sposób optymalizujesz swoją obecność w Internecie, aby Twój głos był słyszalny? Optymalizacja zaczyna się od upewnienia się, że jesteś na bieżąco z podstawami SEO na stronie, aby zapewnić najwyższą wydajność witryny i widoczność dla docelowych odbiorców.

W ciągu ostatnich kilku lat „zasady” optymalizacji on-page uległy drastycznej zmianie, ponieważ Google stara się zapewnić jak najlepsze wyniki. Teraz standardowa strona wyników wyszukiwania pokazuje strony, zawierające dokładne zapytanie lub słowo kluczowe w tagu tytułu lub opisie meta.

Obecnie również mamy do czynienia z algorytmami rankingowymi, które obejmują Hummingbird, Panda, Rankbrain i znaczenie semantyczne na stronie. Google staje się coraz inteligentniejszy. Strategia optymalizacji na stronie też musi być.

Czym jest On-Page SEO?

Jeśli wpiszesz „on-page seo” w Google, Moz poinformuje Cię – za pomocą „polecanych fragmentów z odpowiedzią” (ang. featured snippets) – że „jest to praktyka polegająca na optymalizacji poszczególnych stron internetowych w celu uzyskania wyższej pozycji i uzyskania bardziej odpowiedniego ruchu w wyszukiwarkach. on-page seo odnosi się zarówno do treści, jak i kodu źródłowego HTML strony, która może być zoptymalizowana, w przeciwieństwie do off-page seo strony, która odnosi się do linków i innych sygnałów zewnętrznych. ”

W branży SEO, nazywamy taki wynik „Pozycją 0”

Uwzględnia wszystkie aspekty strony internetowej, które po dodaniu poprawią pozycję w wynikach wyszukiwania. W miarę, jak Google staje się coraz bardziej wyrafinowany, znaczenie ma jeden z głównych czynników wpływających na optymalizację strony. Jak istotna jest Twoja strona do zapytania? Tak musisz myśleć, kiedy tworzysz stronę.

Pomyśl o tych zadaniach jako o korzyści dla końcowego użytkownika. Masz około ośmiu sekund, aby wpłynąć na interakcję użytkownika z witryną. Im więcej interakcji i zaangażowania, a im dłużej użytkownicy pozostają na stronie, tym lepsze są ich wrażenia.

Jeśli włożysz wysiłek w te kategorie i strategie, zwiększysz natężenie ruchu i zwiększysz swoją obecność w sieci wyszukiwania. Kiedy zrozumiesz wszystko, co dzieje się w Twoich działaniach SEO na stronie, przeprowadź analizę Twojej witryny, aby zobaczyć, jak działa jej anatomia.

Meta Tagi

Być może najważniejszym aspektem twoich wysiłków on-page seo jest implementacja tagów. Niektóre z nich nie są tak przydatne dla SEO, jak kiedyś, ale jeśli zostaną napisane i wykorzystane optymalnie, poprawią Twój ruch i zwiększą szansę na kliknięcie.

Tagi meta służą do udostępniania wyszukiwarkom informacji o Twojej stronie. Aby osiągnąć wysoką pozycję w rankingu, ma to związek z trafnością i satysfakcją użytkowników, ale uwzględnienie niestandardowych metatagów wpłynie na użytkowników i zwiększy współczynnik klikalności.

Title Tag, czyli tag tytułowy

Na Twojej stronie znajduje się wiele tagów. Najważniejszy jest twój tag tytułowy. Tytuł jest tym, co użytkownicy widzą w wyszukiwarkach zarówno w wynikach bezpłatnych, jak i płatnych oraz u góry każdej karty w przeglądarce.

Znacznik tytułu określa, o czym jest strona. Podczas klasyfikowania stron internetowych pod kątem konkretnych zapytań Google sprawdza tag tytułowy i porównuje go z resztą treści na stronie.

Jeśli pracujesz w HTML, kod znacznika tytułu wygląda następująco:

<title>On Page SEO - Wszystko co musisz wiedzieć</title>

Wtyczka WordPress SEO firmy Yoast pozwala utworzyć niestandardowy tag tytułu, dla dodatkowej optymalizacji. Zadbaj o opisowe i krótkie tagi tytułowe. Ostatnio Google zwiększyło limit znaków tytułów stron do 70 znaków przed wyświetleniem elips.

Najlepszą praktyką jest zagwarantowanie, że pozostaniesz poniżej limitu znaków, dzięki czemu Twoje tytuły będą wyświetlane poprawnie. Możesz użyć wtyczki Yoast SEO lub Snippet Optimizer do symulacji, jak twój tytuł i opis meta będzie wyglądał w SERP.

Użyj znacznika title, aby wyróżnić się na tle konkurencji, zwracając się bezpośrednio do odwiedzających już na stronie wyników wyszukiwania. Upewnij się, że tytuł zawiera wszystkie istotne informacje, w tym słowa kluczowe i lokalizację dla optymalizacji lokalnych firm.

Chociaż zaleca się użycie podstawowego słowa kluczowego w tytule, Google przesuwa się w kierunku trafności i semantyki w wynikach. Użytkownicy nie klikają intuicyjnie na pierwszy wynik, czytają tytuły i opisy, aby znaleźć najlepszą odpowiedź na ich zapytanie.

Meta Description, czyli opis meta

Opis meta zawiera informacje o tym, co użytkownicy znajdą na stronie. Choć nie jest to czynnik bezpośredni, wyszukiwarki czytają metaopisy, aby określić temat strony i odbiorców, którzy znajdą w niej wartość.

Dobrze napisany opis meta może generować przewagę nad konkurencyją w wynikach wyszukiwania, tworząc wyższy współczynnik klikalności z większą szansą na konwersje. Chociaż istnieje możliwość, że Google pominie niestandardowy opis i wyciągnie fragment treści ze strony, zaleca się wypełnienie opisu meta dla każdej strony witryny.

Najlepszym sposobem sprawdzenia, na których stronach brakuje opisu w metatagu, jest uruchomienie witryny za pośrednictwem SEO Spider’a Screaming Frog. Wyświetla on każdy adres URL pod domeną, opis meta oraz jego długość.

Wcześniej w 2016r. Firma Google rozszerzyła zakres opisów zarówno na komputery, jak i urządzenia mobilne. W przypadku komputerów stacjonarnych użytkownicy zobaczą maksymalnie 200 znaków, a na urządzeniach mobilnych – 172 znaki. Aby odwołać się do użytkowników na obu urządzeniach, zachowaj opis od 165 do 175 znaków. W 2018r, opis meta może posiadać nawet 320 znaków, chodź opis o długości 200-300 znaków jest uważany za najbardziej optymalny.

Wyraźnie opisz, co użytkownicy znajdą na stronie. Dodaj nazwę marki i umieść słowo kluczowe lub dwa, jeśli nie brzmią wymuszone. Pomyśl o synonimach i innych pojęciach, które pozwolą Ci zrozumieć znaczenie słowa, oraz umieszczenie go w zdaniu, w naturalny sposób..

Jest to pierwsza interakcja wielu odwiedzających z Twoją marką. Spraw, by była przyjazna.

Potraktuj opis meta jako tekst darmowej, reklamy organicznej.

Powiedz użytkownikom, co zawiera witryna, aby mogli przejść do niej przekonani iż znaleźli to czego szukali. Dołącz ofertę lub wezwanie do działania, by zachęcić do kliknięcia. Zobaczysz też, że niektóre witryny wyświetlają wiele linków do witryn, które przekierowują użytkowników do strony, której szukają.

Aby odnieść sukces i stały ruch w witrynie, zacznij się od tytułu i tagów meta. Po kliknięciu, reszta sukcesu zależy od wygody użytkownika i wysokiej jakości treści, aby utrzymać zaangażowanie.

Tagi nagłówkowe

Twoja strona docelowa lub blog powinien zawierać wiele tagów nagłówkowych, od h1 do h6. Najważniejszy jest h1. Nigdy nie powinieneś mieć więcej niż jednego znacznika h1 na dowolnej stronie. Dołącz wiele h2 lub h3, gdy użytkownicy przewijają stronę, dodatkowe tagi pomagają w nawigacji w treści.

Użyj nagłówków do reprezentowania różnych sekcji strony. Zauważysz wpływ zarówno z punktu widzenia SEO, jak i punktu użyteczności.

optymalizacja nagłówków h1-h6

Czynniki SEO

Jako czynnik SEO, uzupełnienie tytułu strony słowami użytymi w tagach nagłówków powinno dać użytkownikom jasny obraz tego, o czym jest strona. Algorytm wyszukiwarki porównuje sekcję treści pod każdym tagiem nagłówka w celu ustalenia trafności.

Nagłówki powinny być używane aby nadać stronię strukturę.

Podstawowe słowo kluczowe strony powinno znajdować się gdzieś w tagu h1. Upewnij się że ten nagłówek jest obecny na każdej stronie, ponieważ pozwala on zarówno odwiedzającym, jak i Google zrozumieć temat witryny. Wiele stron, szczególnie tych na WordPressie, automatycznie umieszcza tytuł postu na blogu jako h1. Sprawdź wersję HTML strony, aby upewnić się, że tag h1 jest obecny.

Jeśli chodzi o nagłówki, istnieją czynniki, których chcesz uniknąć, aby utrzymać swoją obecność w wyszukiwarkach, w szczególności usuwając niepotrzebne słowa kluczowe, skupiając się wyłącznie na wartościowych opisach.

Nie używaj tego samego znacznika h1 na wielu stronach witryny. Może to mieć szkodliwy wpływ na SEO witryny, ponieważ Google nie będzie wiedzieć, która strona ma rankować dla zapytania zawierającego ten nagłówek.

Wtyczka Yoast SEO dla WordPress pomaga zrozumieć, jak silna jest każda strona. Analizuje czynniki na stronie, aby zapewnić pełną optymalizację strony. Dodatkową korzyścią jest ostrzeganie o wszelkich problemach związanych z tytułem strony, opisem meta, nagłówkami, obrazami, treścią i czytelnością.

Czynniki użytkowe

W przypadku stron typu landing page i niektórych blogów pamiętaj, że Twoi użytkownicy nie czytają całej strony. Szybko skanują i przeglądają, szukając sekcji, która odpowiada na ich pytania lub zapewnia wartość.

Nagłówki dzielą stronę, dzięki czemu prezentacja wygląda czystej, niczym spis treści w książce.

Podnagłówki pomagają użytkownikom poruszać się po stronie w sposób intuicyjny. Jeśli zmieniasz temat lub omawiasz inny aspekt usługi, użyj h2. Jeśli podzielisz go dalej i potrzebujesz pod-pod-nagłówka pod h2, użyj znacznika h3.

Nagłówki nie powinny zostać przeoczone. Mają większą wagę na stronie niż standardowy znacznik <p> akapitu lub pogrubiony wyraz. Zawsze pamiętaj o swoich czytelnikach podczas pisania nagłówków. Nie powinny brzmieć jak wymuszone słowa kluczowe w celu dalszej optymalizacji strony.

Bezpośrednie odnośniki URL

Jeśli chodzi o tworzenie odnośników URL, powinny być krótkie, zwięzłe i łatwe do odczytania. Jak stworzyć idealny odnośnik URL?

Analizując długość URL-i, Ahrefs stwierdził, że krótsze adresy URL mają tendencję do lepszego pozycjonowania. W badaniu przyjrzano się długości adresu URL i liczbie folderów. Zliczono każdą domenę root jako jeden folder, a każdy ukośnik odwrotny po katalogu głównym jako kolejny folder.

  • http://domena.pl (Foldery = 1)
  • http://domena.pl/folder1 (Foldery = 2)
  • http://domena.pl/folder1/folder2 (Foldery = 3)

W raporcie stwierdzono, że adresy URL z mniejszą liczbą folderów również mają lepszy ranking. Rand Fishkin z Moz stwierdził, że więcej folderów może „stworzyć wrażenie głębi zarówno dla Google, jak i dla użytkowników, a także uczynić zmiany w łańcuchu adresu URL znacznie bardziej złożonymi.”

Od strony produktu lub usługi do postów na blogu, sposób, w jaki tworzymy adresy URL, to praktyka SEO, którą należy wziąć pod uwagę. Każde słowo w adresie URL powinno być oddzielone łącznikiem (-), a nie znakiem podkreślenia (_).

Gdy masz dwie strony wyświetlające prawie tę samą treść lub informacje, ustaw znacznik przekierowania 301 lub kanonizacji (rel = canonical) na silniejszą stronę. Pozwala to uniknąć duplikowania treści i pokazuje Google, która strona ma wyższą rangę.

Daj krótki adres URL. Im krótszy jest adres URL, tym łatwiej jest go udostępniać lub osadzać, tworząc wygodę dla użytkownika. Chcesz, aby czytelnicy szybko rozpoznawali, o czym jest Twoja strona, bez wyświetlania liczb, kategorii, symboli lub mieszaniny wszystkiego zawartej w łańcuchu.

Wykorzystaj podstawowe słowo kluczowe w adresie URL. Podobnie jak w przypadku innych czynników na stronie, nie pozwól, aby ciąg znaków URL brzmiał nienaturalnie lub został wymuszony przez słowa kluczowe. Postaraj się stworzyć z około pięciu słów, wyraźnie określając informacje, które znajdą Twoi użytkownicy.

Nie pozwól użytkownikom, zastanawiać się, co jest na stronie, zanim klikną. Tytuł, opis meta i adres URL powinny czytelnie wskazać miejsce w którym użytkownik się znajduje.

Przyjazna użytkownikowi, jakościowa treść

Gdy Google indeksuje Twoją stronę, stara się dopasować intencję użytkownika do wyników wyszukiwania. Twoje treści powinny jasno wyjaśniać, jaki produkt lub usługę oferujesz, lub dokładny temat bloga.

Internet jest pełen treści i ważne jest, aby upewnić się, że Twoja jest wyjątkowa. Jednym z najczęstszych powiedzeń, które usłyszysz w świecie SEO i marketingu treścią, jest „treść jest królem”. W rzeczywistości SEO i marketing treścią mają wiele nakładających się na siebie czynników.

Uzupełniają się nawzajem. Treści obejmują użycie słów i fraz kluczowych i pisanie dla ludzkiej wartości przy równoczesnym uspokojeniu wyszukiwarek. To właśnie stanowi podstawę SEO i zdecydowaną większość optymalizacji na stronie.

Pomyśl o treści jako o rozmowie z czytelnikami. Czy będą zainteresowani lub zaciekawieni? A może będą się nudzić i już po chwili, opuszczą Twoją witrynę?

Tworząc treść, musisz udowodnić, że jesteś autorytetem w swojej dziedzinie. Najlepsza treść mówi bezpośrednio do klientów, pokazuje im wartość, którą oferujesz, i zachęca ich do dalszej lektury lub do skontaktowania się z Twoją firmą.

Aby poprawić swoją stronę i SEO w celu zwiększenia ruchu, treści muszą rozwiązać problem użytkownika, będąc dobrze napisanym, bez błędów ortograficznych i gramatycznych. Uważaj, aby nie napotkać żadnych problemów, nie stosując się do głównych aktualizacji algorytmu Google.

Bądź świadomy Algorytmu Google

Aby pomóc wyeliminować witryny, które osiągnęły wysoką pozycję w rankingu za pomocą spamu, cienkiej treści czy technik Black Hat SEO, Google wypuścił algorytm Panda w lutym 2011 r., Aktualizując go regularnie od tamtej pory. Jeśli nadal masz niskiej jakości i cienkiej treści, twoja strona nie zostanie znaleziona online.

Jennifer Slegg napisała informacyjny i definitywny przewodnik o zrozumieniu algorytmu Panda. Cytuje rzecznika Google mówiąc: „Właściciele witryn nie powinni pytać o liczbę odwiedzających w danym dniu, ale raczej o liczbę odwiedzających, którym pomogli”.

Teraz Panda jest najważniejszym sygnałem rankingowym, i otrzymasz wzrost w rankingach, jeśli konsekwentnie spełniasz oczekiwania użytkowników. Kontynuując wdrażanie i aktualizację, upewnij się, że koncentrujesz się na tworzeniu wysokiej jakości treści zoptymalizowanej pod kątem słów kluczowych o dużej głośności, napisanej z myślą o użytkowniku.

Gdy wkraczamy w erę sztucznej inteligencji, SEO i marketerzy próbują zrozumieć wpływ Google RankBrain. System uczenia maszynowego został wdrożony około wiosny 2015 r. I stał się trzecim najwyższym czynnikiem rankowania.

Search Engine Land odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące RankBrain, gdzie potwierdzają, że jest to część algorytmu Hummingbird. Najważniejszą kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, co zostało powiedziane raz po raz, jest pisanie w języku naturalnym. To najlepszy sposób na „ranking” w RankBrain.

W artykule Danny Sullivan mówi: „RankBrain jest wykorzystywany głównie jako sposób interpretowania wyszukiwań, które ludzie przesyłają, aby znaleźć strony, które mogą nie zawierać dokładnie tych słów, które były wyszukiwane.”

RankBrain został wprowadzony, aby pomóc w ustaleniu, jak pozycjonować zapytania, dla których nie ma danych historycznych. Od tego czasu ewoluował i jest używany w prawie każdym zapytaniu, aby wpłynąć na ranking większości wyszukiwań, więc pamiętaj, by zoptymalizować zawartość pod kątem sygnału rankingowego!

Aby uzyskać najlepszą praktykę, odpowiadaj na pytania użytkownika w jak najkrótszym czasie. Google zdobywa umiejętność uczenia się intencji użytkownika i uzyskiwania najlepszych wyników, szczególnie w przypadku wyszukiwania głosowego i wyszukiwania w języku naturalnym.

Przyjrzyj się długim pytaniom i wykorzystaj konwersacyjne podejście do swoich treści. Podczas gdy słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w przypadku SEO na stronie, Google coraz częściej korzysta z semantyki treści, aby zapewnić jak najlepszy wynik.

Treść skierowana na słowa kluczowe

Chociaż musisz zachować przyjazny dla użytkownika i autorytatywny ton, słowo kluczowe nadal ma kluczowe znaczenie. Podobnie jak w przypadku meta tagów, możesz albo zdefiniować słowa kluczowe meta dla strony produktu lub usługi, która jest kierowana na wiele zapytań, albo jedno słowo kluczowe dla blogów.

Wszystko to jest dostępne na stronach i postach w WordPress-ie. Ale dlaczego kierowanie słowa kluczowego jest ważne? Prawidłowe ich użycie bezpośrednio wpłynie na zwrot z inwestycji w marketingu cyfrowym. Im więcej wiesz o słowach kluczowych, tym lepiej będziesz strategować z uwagą na marketing.

Zawsze upewnij się, że zapewniasz największą wartość swojej marce, kierując reklamy na słowa kluczowe z dobrą liczbą operacji wyszukiwania.

Aby w pełni wykorzystać swoją stronę internetową, przeprowadź badanie słów kluczowych i upewnij się, że Twoja firma może dokonać konwersji na konkretne warunki. Nie ma nic gorszego niż pojawienie się wysoko w wynikach zapytania, przy zerowej liczby konwersji.

Skorzystaj z narzędzia planowania słów kluczowych Google AdWords, aby sprawdzić liczbę wyszukiwań lub przeanalizuj, na jakie słowa kluczowe optymalizuje Twoja konkurencja. Planer słów kluczowych oferuje odmiany danego słowa kluczowego, które możesz uwzględnić na stronie w celu dalszej optymalizacji.

Poprzez marketing treści, strategicznie wykorzystuj słowa kluczowe. Zastanów się, jakie rodzaje słów kluczowych i które najlepiej sprawdzą się w Twojej firmie.

  • Słowa kluczowe informacyjne: termin taki jak „Co to jest SEO?”, gdy użytkownik chce dowiedzieć się więcej na dany temat.
  • Słowa kluczowe dotyczące transakcji: słowa kierowane na użytkowników, którzy chcą kupić produkt lub usługę. Zazwyczaj zawierają przymiotniki takie jak: „najlepszy” lub „tani” itp.
  • Słowa kluczowe oparte na lokalizacji: gdy użytkownicy szukają lokalnej firmy lub fizycznej lokalizacji sklepu.

Aby określić znaczenie danego zapytania, Google sprawdza słowa kluczowe LSI lub synonimy wyszukiwanego słowa kluczowego. LSI oznacza Latent Semantic Indexing, określające wzorce w terminach, tematach i koncepcjach strony.

Podczas pisania długich treści możesz w naturalny sposób dołączyć słowa kluczowe LSI (ang. latent semantic indexing). Według Bruce’a Clay’a,

„W utajonym indeksowaniu semantycznym (LSI) Google sortuje witryny pod względem częstotliwości różnych terminów i fraz kluczowych połączonych razem zamiast na częstotliwości jednego terminu.”

Treść nie powinna zawierać tylko jednego słowa kluczowego. Twoim celem w przypadku on page SEO powinna być pozycja dla wszystkich synonimów i powiązanych zapytań o podobnym znaczeniu.

Powrót do terminu trafności. Chociaż słowo kluczowe może zawierać 50 000 miesięcznych wyszukiwań, Twoja strona może być wyżej w rankingu dla podobnych zapytań, które mają tylko 1000 miesięcznych wyszukiwań.

Pisz treści, które będą generować ruch z wielu powiązanych zapytań. Celem jest generowanie kliknięć i wykorzystanie czynników na stronie w celu zwiększenia liczby konwersji.

Linki wewnętrzne oraz linki wychodzące

Linki mają największą wagę w SEO. Zdobywanie linków ze źródeł wysokiej jakości i stron internetowych wzmacnia domenę, podczas gdy linkowanie wewnętrzne w witrynie przynosi korzyści użytkownikowi i poprawia SEO.

Praktyka zarabiania linków jest częścią strategii off page SEO. Korzystaj z dodatkowego marketingu treścią, kampanii e-mail i innych kreatywnych sposobów budowania linków przychodzących do swojej witryny.

Skupiając się na stronie, wewnętrzne linki do innych części witryny umocnią słowa kluczowe i umożliwią Google określenie miejsca klasyfikacji danego słowa kluczowego. Łączenie stron między serwisami i blogami – pomaga poprawić możliwości indeksowania witryny, pokazując Google najważniejsze strony witryny.

Jeśli umieścisz nowy link na swojej stronie głównej, Google łatwiej zorientuje się, że zaktualizowałeś swoją witrynę o nowe treści, niż indeksowanie całej witryny pod kątem nowego materiału.

Zaletą linków wewnętrznych jest zapewnienie widzom dalszych możliwości pozostania w witrynie. Im większe zaangażowanie w trafne strony, tym bardziej Google zwraca uwagę. Nie umieszczaj linku wewnętrznego w każdym zdaniu, ale dołącz wiele linków na stronę, aby zwiększyć efekty SEO.

Optymalizacja obrazów

Gdy dodajesz obrazy do strony, poprawia to wrażenia użytkownika. Ale możesz również pomóc swojej strategii SEO poprzez optymalizację obrazu. Ustaw swoje najlepiej skierowane słowo kluczowe jako tekst alternatywny i utwórz tytuł, który jest unikalny, ale pozostaje w odniesieniu do obrazu.

optymalizacja obrazów pod seo

Optymalizowanie tagów alt daje Google kolejne informacje na temat strony. Tag alt powinien być użyty do opisania tego, co jest na obrazie, więc znów powracamy do znaczenia. Nie ma sensu mieć zdjęcia kolibra z tagiem alt „panda”.

Oto wartość tagu alt. Zastanów się, kiedy obraz się nie załaduje, co zobaczy użytkownik? Znacznik alt. Nie umieszczaj słów kluczowych w tagach alt. Upewnij się, że pasują do obrazu i sprawiają, że zdjęcie jest odpowiednie.

Jak mówi Yoast: „Obraz powinien oczywiście odzwierciedlać temat postu, lub segment w ramach artykułu.”

Obrazy odgrywają kluczową rolę w konwersji. Dla celów SEO upewnij się, że są one skalowane poprawnie. Im większy obraz, tym dłużej trwa ładowanie strony. Skaluj obraz odpowiednio i upewnij się, że są wyświetlane się w najmniejszym możliwym rozmiarze.

Żyjemy w świecie wizualnym, a podczas gdy treść jest najważniejsza, upewnij się, że twoje obrazy również przyciągają uwagę.

Wrażenia mobilne oraz responsywność

Aby Twoja strona została odnaleziona, nie możesz zapominać o mobilnych wrażeniach użytkownika. Twoja witryna musi być przyjazna dla urządzeń mobilnych i posiadać responsywny design. Responsywne strony internetowe zapewniają takie same wrażenia z Twoją marką, niezależnie od urządzenia, z którego korzystają.

Istnieje wiele korzyści, z posiadania responsywnej i atrakcyjnej witryny dla użytkowników mobilnych. Dzięki aktualizacji mobilnego algorytmu w 2015r, której celem jest zapewnienie najlepszych wyników, korzystając z responsywnego designu, zobaczysz pozytywny sygnał rankingowy.

Ponad 50% użytkowników spędza czas przeglądając i przeszukując urządzenia mobilne. Skorzystaj z Narzędzia testowego dla urządzeń mobilnych, aby zrozumieć, w jaki sposób Googlebot wyświetla Twoją stronę.

test optymalizacji pod urządzenia mobilne

Aby nadal zapewniać użytkownikom najszybszą i najlepszą jakość, Google zaczęło wyświetlać przyspieszone strony mobilne (AMP) w wynikach wyszukiwania. Głównie korzystne dla wiadomości i artykułów, te strony ładują się błyskawicznie i są łatwo identyfikowane za pomocą symbolu błyskawicy. Im szybszy czas ładowania witryny, tym większa sympatia użytkowników mobilnych.

AMP Przyspieszone Strony Mobilne

Pamiętaj, że gdy użytkownicy uzyskują dostęp do Twojej witryny lub bloga, są duże szanse że zrobią to na urządzeniu mobilnym. Możesz sprawdzić, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych za pomocą narzędzia testowego Google. Jeśli Twoja witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, Google przedstawi, co możesz zrobić, aby rozwiązać problem.

Zadowolisz swoich klientów funkcjonalnością, dzięki czemu Twoja strona będzie bardziej znacząca.

Szybkość witryny

W dzisiejszej epoce technologii, szybkość jest niezbędna. Nie chcemy czekać. Jeśli strona nie ładuje się od razu, znajdziemy inną stronę, która to zrobi. Odpowiedz sobie na pytanie, czy pomagasz lub pogarszasz doświadczenia użytkownika?

optymalizacja szybkości ładowania strony

Prawie połowa wszystkich użytkowników mobilnych opuści witrynę, jeśli nie załaduje się w ciągu 3 sekund. Firma Backlinko.com stwierdziła, że ​​szybko ładujące się strony internetowe są znacznie bardziej skłonne do pozycjonowania w Google.

Zwiększenie liczby odwiedzających zwiększa współczynnik konwersji. Według infografiki od firmy Kissmetrics, 58% użytkowników mobilnych oczekuje, że Twoja witryna mobilna zostanie wczytana tak szybko, jeśli nie szybciej, niż jej wersja na komputerze stacjonarnym.

Zoptymalizuj witrynę i zadbaj o podstawowe czynniki, które odejmą kilka sekund czasu ładowania strony. Spójrz na swoją stronę i sprawdź, czy coś spowalnia prędkość.

  • Użyj systemu cache-owania
  • Zoptymalizuj wtyczki i obrazy
  • Użyj kompresji GZIP
  • Przejdź na szybszy hosting
  • Oczyść kod HTML i CSS
  • Wyeliminuj reklamy
  • Minimalizuj przekierowania

Według raportu Radware, kompresja i optymalizacja obrazu są ważnymi czynnikami wpływającymi na szybkość Twojej witryny. Badanie mówi, że obrazy mają od 50 do 60% całkowitej wagi strony. Jeśli twoje pliki z obrazkami są zbyt duże, mogą spowalniać wydajność witryny.

Istnieją narzędzia, których możesz użyć, aby zapewnić, że Twoja witryna spełnia wymagania Twoich i Twoich gości. Jeśli masz konto Google Analytics, możesz sprawdzić szybkość swojej strony na karcie „Zachowanie” na lewym pasku bocznym.

Inne narzędzia zapewniające porady dotyczące wydajności i opinie na temat szybkości strony, wraz z sugerowanymi poprawkami, obejmują:

Im szybciej ładuje się Twoja strona, tym więcej zaangażowania otrzymasz. Po optymalizacji wszystkich innych czynników on page SEO, skup się na minimalizacji czasu ładowania. Twoi klienci, będą preferować Twoją witrynę od innych.

Perfekcyjnie zoptymalizowana witryna

Spraw, aby korzystanie z witryny było płynne. Od wyglądu strony do technicznych aspektów backendu po zoptymalizowane meta-informacje, idealnie zoptymalizowana strona powinna zawierać wszystkie aspekty.

Marketing cyfrowy polega na komunikowaniu się z odbiorcami. Prowadź ich do podjęcia decyzji, jednocześnie ucząc się, jakie aspekty wpływają na Twoją obecność w sieci wyszukiwania. Sprowadza się to do tych aspektów:

  • Związek z tematem
  • Jakościowa treść
  • Prawidłowo napisane znaczniki meta
  • Linki wewnętrzne oraz wychodzące
  • Dane strukturalne

Upewnij się, że dajesz Google odpowiednie sygnały. Wdrażaj niestandardowe metatagi, tytuły, nagłówki i zawsze twórz wysokiej jakości treści. Zapewnij odwiedzającym potrzebne informacje i dowiedz się, w jaki sposób wchodzą oni w interakcję z Twoją witryną dzięki śledzeniu analitycznemu.

To idzie w stronę techniczną SEO, z dala od technik i strategii optymalizacji zawartych na stronie.

Gdy wszystko już działa, zajrzyj do Google Analytics i Google Search Console (Narzędzia dla webmasterów), aby sprawdzić skuteczność swojej witryny.

Czy wyszukiwarki indeksują i przeszukują Twoją stronę, czy napotykają na błędy indeksowania? Może to utrudnić działanie. Błędy indeksowania obejmują niedziałające linki, dynamiczne strony, błędy 404, błędy w plikach robots.txt, błędy mapy witryny i inne.

Korzystając z wielu narzędzi SEO, możesz przetestować wydajność witryny i sprawdzić, czy nie występują błędy indeksowania. Oznacza to, że niektóre strony nie są łatwo dostępne przez roboty wyszukiwarek. Google pozwala adresować i aktualizować kondycję całej witryny.

Twoim celem jest generowanie konwersji. Wdrożenie tych technik na stronie stworzy silny fundament, który informuje Google i zachęci Twoich użytkowników.

Doskonale zoptymalizowana strona tworzy niezapomniane wrażenia użytkownika i wzmacnia markę.

Dobrze wykonana optymalizacja zwiększy to ruch, zwiększy ranking wyszukiwarek o najbardziej trafne słowa kluczowe dla Twojej firmy i poprowadzi potencjalnych klientów. Czy masz wszystko zaimplementowane dla idealnie zoptymalizowanej strony? Jakie są twoje wyniki?