Jak działa Reklama na Facebooku?

Reklamy na Facebooku wyświetlają reklamy, docelowej grupie odbiorców za pośrednictwem platformy Facebook i sieci reklamowej. Jeśli chcesz zaprezentować swoją ofertę przed osobami, które mają znaczenie dla Twojej branży, reklama na Facebooku jest najlepszym rozwiązaniem.

Reklamy na Facebooku pozwalają wyświetlać tekst, obrazy, filmy, pokazy slajdów i wiele innych kreatywnych opcji form reklamowania, aby zapewnić maksymalne zaangażowanie odbiorców. Możesz kierować reklamy do odbiorców na podstawie:

  • Osób, które odwiedziły Twoją witrynę
  • Nawyków zakupowych
  • Aktywności w internecie
  • Zainteresowań
  • Demografii
  • Geografii
  • Własnej bazy adresów email
  • Informacji innych firm, takich jak profile konsumentów

Możesz także określić, ile chcesz zapłacić za kliknięcie, ustalić budżet dzienny, miesięczny lub całkowity, lub też zapłacić za tzw: milę (koszt za 1000 wyświetleń).

Marketing w Social Media daje Niesamowite Możliwości

dividerdivider

Facebook ma ponad 1,79 miliarda unikalnych miesięcznych aktywnych użytkowników spędzających co najmniej 40 minut dziennie na stronie. Reklamy na Facebooku dają właścicielom firm możliwość precyzyjnego celowania i dotarcia do określonego rynku konsumenckiego, a wszystko to bez naruszania budżetu marketingowego. Usługi reklamowe Facebooka pomagają firmom każdej wielkości w przekształcaniu ich cyfrowych strategii marketingowych poprzez:

  • Generowanie wyższego zaangażowania użytkowników Facebooka w posty organiczne i opłacone
  • Zwiększenie ruchu odsyłającego do Twojej witryny z Facebooka
  • Zwiększenie sprzedaży dzięki dynamicznemu marketingowi bezpośredniemu
  • Stworzenie solidnej bazy powracających klientów na potrzeby reklamy
  • Optymalizację na podstawie danych analitycznych konsumentów
  • Szczegółowe raportowanie wyników kampanii reklamowych

Jak Wygląda Proces Promocji na Facebooku?

dividerdivider

1. Analiza

Zbieranie informacji na temat profilu działalności oraz tworzenie niestandardowych grup odbiorców, aby jak najlepiej ukierunkować proces promocji.

2. Wdrożenie

Przygotowanie wysokiej jakości materiałów reklamowych, dopasowanie przyciągających uwagę tytułów oraz opisów reklamy, następnie uruchomienie kampanii reklamowych.

3. Testy A/B

Testy różnych wersji materiałów reklamowych, dla ustalenia reklamy która przynosi największe zainteresowanie oraz liczbę kliknięć, poprzez testy porównawcze A/B.

4. Optymalizacja

Z czasem wyświetlania reklamy, dzięki zgromadzonym danym analitycznym, dokonujemy optymalizacji grupy odbiorców oraz pozostałych parametrów reklamowych, dla uzyskania jeszcze większej skuteczności.

5. Raportowanie

Przygotowanie jasnych i czytelnych raportów skuteczności reklamy, danych statystycznych, liczby kliknięć oraz danych na temat dodatkowych działań wykonanych przez konsumentów których przyciągnęła reklama.

6. Monitorowanie

Stałe monitorowanie jakości oraz skuteczności reklamy na przedziale czasu promowania, abyś nie musiał martwić się o stan kampanii reklamowych.

Reklama w Social Media, czy Inwestycja w SEO?

dividerdivider

Wiele osób jest świadoma, które wyniki wyszukiwania są płatne w porównaniu do organicznych i często dają pierwszeństwo możliwościom wyszukiwania naturalnego. Z drugiej strony, jeśli Twoja strona pojawia się na późniejszych stronach wyników wyszukiwania, możesz mieć więcej szczęścia przy korzystaniu z kampanii reklamowych. Ponieważ PPC kosztuje pieniądze, możesz rozważyć użycie go dla produktów, które sprzedajesz, w przeciwieństwie do promowania np: darmowego bloga czy bezpłatnej strony informacyjnej.

SEO

Chociaż nie chcesz polegać wyłącznie na wyszukiwarkach, aby przyciągnąć klientów, nie należy ich również ignorować.

Pierwszym krokiem jest użycie tytułów, słów kluczowych i opisów w kodzie źródłowym witryny tzw: metatagów. To jest to, na co wyszukiwarki zwracają uwagę, aby rozpoznać i uszeregować witrynę w wynikach wyszukiwania. Twoja strona tytułowa i treści witryny powinny zawierać frazy i słowa kluczowe, które jak najlepiej określają tematykę Twojej witryny.

Ranking witryny nie pochodzi wyłącznie z tagów tytułowych czy słów kluczowych. Google, to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, która używa tysięcy innych czynników do oceny witryn. Takie aspekty, jak aktywność w mediach społecznościowych, występowanie w innych witrynach poprzez wywiady lub blogi gościnne, a także umieszczenie witryny w zasobach na innej stronie zwiększają Twoją pozycję w oczach Google.

Jednakże, jeśli próbujesz praktykować SEO, jak to było w powszechnej praktyce przez wiele lat, opierając się na przestarzałych lub niewłaściwie wykonanych technikach, możesz bardzo zaszkodzić twojemu rankingowi.

Zatem, upewnij się, że rozumiesz SEO, zanim użyjesz go w swojej strategii marketingu w wyszukiwarkach.

Jak działa Optymalizacja pod Wyszukiwarki?

Social Media

Zaletą płatnego promowania, jest możliwość natychmiastowego dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców w mediach społecznościowych. Jednak, samo pojawienie się reklamy jest tylko częścią procesu. Musisz utworzyć reklamę, która nie tylko prowadzi do kliknięć, ale również do sprzedaży lub do innego typu konwersji, jaką chcesz osiągnąć. Jeśli nie wiesz, jak działa reklama PPC, możesz przygotować materiał reklamowy, który będzie przyciągał uwagę oraz generował kliknięcia, ale nie dokonuje konwersji, sprzedaży.

Bardzo ważne jest aby nie zapominać że płacisz za każde kliknięcie, a kliknięcia szybko się sumują, możesz stracić mniejsza lub wręcz masywną sumę w bardzo krótkim czasie, bez osiągnięcia zamierzonych wyników.

Na przykład, jeśli zapłacisz 50 groszy za kliknięcie, a 100 osób dziennie kliknie reklamę, to każdy dzień promocji będzie Cie kosztował 50zł. Jeśli zezwolisz na wyświetlanie reklamy przez miesiąc, zapłacisz około 1500zł (50zł dziennie pomnożone przez 30 dni) za te kliknięcia.

Chodzi o to, aby upewnić się, że płatna reklama nie tylko otrzymuje kliknięcia, ale także, że te kliknięcia zamieniają się w dochody.

1,79 miliarda Konsumentów Czeka na Ciebie

dividerdivider

Facebook to miejsce, w którym łączymy się z rodziną i przyjaciółmi, i – o ile chcielibyśmy powiedzieć inaczej – nie mamy nic przeciwko, rozpraszaniu naszej uwagi poprzez ciekawie przygotowane reklamy. W przeciwieństwie do wielu innych platform reklamowych (takich jak AdWords), Facebook nie koncentruje się na zaspakajaniu popytu, lecz na generowaniu popytu.

Reklamując się na Facebooku, bez trudu znajdziesz właściwych odbiorców, przyciągniesz ich uwagę i uzyskasz dobre wyniki które, mają znaczenie w konwersji cyfrowej reklamy na sprzedaż.

Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły Reklamy na Facebooku