Struktura Linków Wewnętrznych, 5 Najlepszych Praktyk

Niezależnie od tego, czy uruchamiasz nową witrynę, optymalizujesz istniejącą, czy zmieniasz zawartość, Twoja wewnętrzna struktura linków będzie miała kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu w SEO.

Linki wewnętrzne to wszelkie linki, które łączą twoje strony ze sobą, w obszarze jednej domeny.

Jeśli nie masz wewnętrznej strategii linkowania, tracisz cenną okazję do zwiększenia wysiłków SEO, a jednocześnie stworzenia bardziej przyjaznej dla użytkownika witryny dla odwiedzających.

Ostatecznie, jeśli podążysz za najlepszymi praktykami wewnętrznej struktury linkowania, możesz odnieść sukces w nowoczesnej erze SEO nastawionej na kontekst.

Jest pięć podstawowych dobrych praktyk dotyczących sukcesu wewnętrznej struktury linkowania, które powinieneś wiedzieć:

  • Umieść użytkownika na froncie
  • Zarządzaj wartością linków wewnętrznych
  • Stwórz strukturę wokół tematów treści
  • Wykorzystaj unikalne treści i kanoniczne URL
  • Indeksowanie i ustalanie priorytetów dla stron

Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć pojęcia stojące za tymi najlepszymi praktykami, a także zaplanować i wdrożyć wewnętrzną strukturę linków, która będzie budować trafność i autorytet treści oraz pomoże Ci w pozycjonowaniu.

1. User Experience

Bądź dobry dla odwiedzających Twoją stronę.

Nie reklamuj użytkownikom treści, które są szkodliwe dla SEO, takich jak cienka, małowartościowa treść, zbyt wiele reklam w części strony widocznej na ekranie czy irytujące reklamy pełnoekranowe. Spowoduje to, że użytkownik powróci na stronę wyników wyszukiwania.

Wyszukiwarki kładą nacisk na nagradzanie pozytywnych doświadczeń użytkowników, którzy dbają o klienta końcowego – osobę wyszukującą. Gdy szukający korzysta z Google lub Bing i znajduje to, czego szuka u góry wyników wyszukiwania, witryna podaje wartość dla użytkownika.

Mając miliardy punktów danych na temat interakcji użytkowników z wynikami wyszukiwania i witrynami internetowymi, silniki mają możliwość dostrajania algorytmów w oparciu o czynniki wpływające na zadowolenie użytkownika. Oczekuje się, że będzie to miało tendencję do dalszego rozwoju (szczególnie przy użyciu uczenia maszynowego (ang. Machine Learning) i zautomatyzowanych aktualizacji algorytmów) .

Oprócz elementów, które Google określił jako aktualizacje, ważne jest dostosowanie treści do celów konwersji. Jeśli posiadasz cenne treści, które naturalnie prowadzą przez całą podróż klienta i cykl sprzedaży, ustawiasz się na możliwość zatrzymania użytkowników odwiedzających Twoją witrynę.

2. Przepływ wartości linku

Nie przestawaj budować zaplecza linkowanego, gdy linki prowadzą do witryny, wartość łącza przechodzi ze strony na stronę w witrynie w oparciu o tę samą logikę.

Wiele lat temu, kiedy mieliśmy wyraźniejszy obraz Google PageRank, mogliśmy zobaczyć, ile wartości ma każda ze stron w naszej witrynie i zarządzać naszą strukturą linków, aby wyposażyć PageRank w obszary, na których nam najbardziej zależy. Wzrost wyznacznika PageRank przyszedł i poszedł, i obecnie nie widzimy w ogóle wyników PR. Teraz polegamy na metodzie specyficznej dla narzędzi SEO, ale nie można zapominać, że ranking PageRank wciąż jest w grze.

Wiedza na temat tego, gdzie znajdują się linki przychodzące z innych źródeł w witrynie, jest nadal krytyczna, podobnie jak konfiguracja struktury witryny, aby nie rozcieńczyć całej wartości na stronie docelowej.

Korzystając z usprawnionej nawigacji i nie wymieniając dziesiątek linków na każdej stronie, możesz skoncentrować wartość linku, aby przejść do stron, które są najważniejsze. Niezależnie od tego, czy oznacza to rozpowszechnienie go na stronach tematów najwyższego poziomu, czy też w silosie treści na bardzo konkretny temat.

Strategia budowania linków powinna być zgodna z posiadaną treścią, jej strukturą i miejscem, w którym ostatecznie chcesz przesłać ważną wartość linku.

Na szczęście dni płaskich stron i stron domowych, które bardziej przypominają stronę NASCAR, należą już do przeszłości. Nie musimy wykonywać rozległych porządków, aby nie osłabić wszystkich wartości linków na pierwszym przeskoku w witrynie, ponieważ wartość PageRank jest przekazywana proporcjonalnie do wszystkich linków na danej stronie.

3. Kontekst i hierarchia

Nie obawiaj się, że użytkownicy Twojej witryny klikają i przewijają.

Nie musimy przechowywać całej zawartości technicznej i treści głębokiego znaczenia na pierwszej lub drugiej stronie witryny. Uporządkuj swoje treści na podstawie tematów i nadaj priorytet temu, na czym koncentruje się najwyższy poziom w porównaniu z pozostałą treścią.

Bez potrzeby posiadania osobnych strony dla słowa kluczowego ze starych dni SEO, możemy myśleć bardziej jak konsument. Naturalna struktura naszych treści od wysokiego poziomu po szczegółowe podstrony, pozwala nam tworzyć tematy i pod-tematy w ramach tematów na naszej stronie.

To ostatecznie prowadzi do rankingów na znacznie szerszej skali, od najwyższego poziomu aż po nieprzewidziane słowa kluczowe z długim końcem dla treści coraz bardziej szczegółowych.

Uporządkowanie hierarchii treści jest ważne zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki. Możesz uzyskać bardzo dużo, zapewniając, że Twoja treść jest dobrze zorganizowana i logiczna w nawigacji.

Największym wyzwaniem, z którym prawdopodobnie będziesz się zmierzyć, są osoby w Twojej organizacji lub w organizacji klienta, którzy uważają, że wszystko jest ważne i musi znajdować się na stronie głównej lub w górnej nawigacji.

4. Unikalna zawartość i kanoniczne URL

Aby zbudować silną markę i zapewnić użytkownikom wysoką jakość, potrzebujesz unikalnych treści.

Wyszukiwarki filtrują duplikaty treści w swoich wynikach. Jeśli masz taką samą treść jak wszyscy inni, może być trudno przebić się przez status towaru, aby stać się sukcesywnym przedsiębiorcą lub niszowym autorytetem.

Istnieją jednak uzasadnione powody, dla których istnieje powielona treść. Nie można ich zignorować ani napisać o konieczności ich rozwiązania.

Na przykład:

Jeśli jesteś w wysoce uregulowanej branży, prawdopodobnie masz dużo podobnych treści do innych witryn i musisz wymyślić własną kopię tej streści, skonstruowaną w określony sposób.
Jeśli jesteś sprzedawcą e-commerce, który ma ten sam produkt w kilku kategoriach i opisy produktów są takie same w wielu witrynach, ponieważ nie masz czasu na ich dostosowanie.
Ważne jest, aby mapować i potwierdzać obszary, w których masz zduplikowane treści. Możesz użyć narzędzi takich jak Copyscape, aby ocenić, jak duże są problemy z duplikowaniem treści w Internecie i na stronie internetowej za pomocą wyszukiwania zbiorczego – co jest szczególnie ważne, jeśli należysz do grupy, która ma zawartość produktu w witrynie, z której korzystają inni, np: sieć witryn.

Jeśli wiesz, co musisz zaktualizować, możesz zaplanować używanie tagów kanonicznych dla duplikatów i podobnych stron treści, odmian językowych (jeśli masz zawartość międzynarodową) lub stronicowania w witrynie. Stamtąd możesz użyć mapy witryny jako narzędzia do zrozumienia, kiedy warstwa na stronach kanonicznych i adresy URL, w których odsyłasz wyszukiwarki do poszczególnych sekcji.

W e-commerce może to być trudne, ponieważ możesz nieumyślnie uczynić kategorię produktów niewidoczną, jeśli kanoniczne URL kierują do wielu produktów, kategorii lub do głównej strony produktu niezależnie od kategorii produktu. To znak, że pora to dokładnie zaplanować.

5. Indeksowanie oraz przetwarzanie

Wszystkie nasze wysiłki są daremne, jeżeli nie dopilnujemy, że nawigacja jest możliwa do zaindeksowania i że tylko niezbędna podstawowa i pod-nawigacja są zakodowane na każdej stronie.

Umieszczając niepotrzebną nawigację na każdej stronie, możemy zmarnować cenny budżet i skupić się na wyszukiwaniu. Kluczem jest nie tylko przekonanie wyszukiwarek do obejrzenia całej naszej zawartości, pozwalającej na zapoznanie się z obszarem treści w naszych aktualnych obszarach, ale także zrozumienie powiązania między stronami w oparciu o aktualne znaczenie.

Kiedy nie koncentrujemy się na indeksowaniu i nie możemy przenieść pająków na pewne strony, tracimy szansę na wysoką ocenę na szerokim spektrum wysokopoziomowych po konkretną terminologię. Ponadto nasze witryny będą wyglądać płytko i płasko, pomimo naszych starań, aby dogłębnie tworzyć wysokiej jakości treści.

Podsumowanie

Podczas gdy najlepsze praktyki mogą się zmieniać z czasem ze względu na zmiany w zachowaniach użytkowników w ogóle i priorytety wyszukiwarek, musimy skupić się na tym, co jest teraz ważne.

Począwszy od posiadania świetnego UX, zarządzaniem przepływem wartości linków, prawidłowego zarządzania treścią / kontekstem i hierarchią, zarządzania duplikowaniem treści i zapewnieniem odpowiedniego indeksowania, możemy pozycjonować nasze strony internetowe w celu osiągnięcia sukcesu poprzez silną wewnętrzną strukturę linków.

W wielu przypadkach zmierzamy w epokę, w której większość naszych działań jest naturalna i jest zgodna z tym, co dyktuje logika. Jeśli zaczniemy od tego – i wtedy zrozumiemy bardziej techniczne aspekty tego, w jaki sposób przepływ wartości łączy, jak działają kanoniczne url i jak indeksować treści – wtedy będziemy w dobrej formie.